Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macbooken startar inte, appleloggan syns sen dör den!

idachristensson

Recommended Posts

idachristensson

Kan någon vänlig själ hjälpa mig?

Jag tänkte jag skulle stänga av min Macbook (bärbar) för den hade varit på ett bra tag, men sen när jag skulle starta den igen så kommer den inte längre än till Apple-sympobel och den där "laddaren" i ca 1 minut, sen stänger den av.

Har prövat att starta flera gånger, men det är bara samma sak, apple-symbolen en lång stund sen dör den. Har prövat att vänta en lång stund, har prövat att ta ut batteriet, och prövat att starta utan batteriet, och prövat att starta med/och utan laddaren i, men samma sak varje gång.

Vad ska jag ta mig till? :( Känner inte för att ta den till någon dyr reperatör ännu, och jag kan inte så mycket om datorer så jag chansar att någon här kan!

Mvh Ida

Gör en "Säker start", dvs håll in Shift INNAN plonget kommer, och håll i tills du ser en vit "bar" under äpplet.

Denna start tar längre än vanligt men låt datorn stå och "tugga".

Hör av dig om det inte hjälper.

Det hjälpte tyvärr inte. :(

Hur gör jag då?

Mvh Ida

vilken macbook har du?

Du får ge lite mer uppgifter,

Vad kör du för Mac OS ?

Leopard, SnowLeopard eller Lion?

jag har samma problem! rensade massa på min dator, sen slutade vissa saker fungera. som tex internet.

då starta jag om den och sen dess har den stått i ett vitt/grått läge med äpplet uppe och laddningscirkel under.

testade att starta om den igen, och hålla in shift. en laddningsruta kom fram under cirkeln, men såfort den va färdig så kom jag tillbaka till samma läge.

hade en skiva i innan jag starta om, som jag inte får ut.

har en macbook, kan tyvärr inte mer om den än att jag köpte en ny version macbook som kom ut hösten för två år sedan. inte installerat någon nytt operativsystem.

Skulle verkligen uppskatta hjälp :)

Du får ge lite mer uppgifter,

Vad kör du för Mac OS ?

Leopard, SnowLeopard eller Lion?

jag har samma problem! rensade massa på min dator, sen slutade vissa saker fungera. som tex internet.

då starta jag om den och sen dess har den stått i ett vitt/grått läge med äpplet uppe och laddningscirkel under.

testade att starta om den igen, och hålla in shift. en laddningsruta kom fram under cirkeln, men såfort den va färdig så kom jag tillbaka till samma läge.

hade en skiva i innan jag starta om, som jag inte får ut.

har en macbook, kan tyvärr inte mer om den än att jag köpte en ny version macbook som kom ut hösten för två år sedan. inte installerat någon nytt operativsystem.

Skulle verkligen uppskatta hjälp :)

Skivan får du ut genom att hålla musknappen nedtryckt när du startar datorn, släpp inte musknappen förens skiva kommit ut.

//Daniel

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...