Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Räta upp bilder iPhoto 9.2

Axelmedmac

Recommended Posts

Tjena!

Jag är fotograf och brukar ta bilder som inte är helt horisontella fram till iPhoto 9.2 (626) har jag kunnat korrigera detta.

Men nu går det bara att räta upp med 0.6° (-0.6°), 1.2° (-1.2°) o.s.v., och jag skulle vilja kunna räta upp bilderna med t.ex. 0.4°.

Hur gör jag då? Eller ska jag försöka få tillbaka den gamla iPhotoversionen, isåfall hur?

(Inte med photoshop tack)

Tack på förhand

Axel

Jag har den senaste versionen av iPhoto och jag har inte de problemen.

Testade precis och jag kan justera i 0.1° intervaller, dvs 0.1 0.2 0.3.

Testade nu att göra den senaste kompabilitetsuppdateringen men fungerar fortfarande inte att få kortare "intervaller" än 0.6°

Testade nu att göra den senaste kompabilitetsuppdateringen men fungerar fortfarande inte att få kortare "intervaller" än 0.6°

Kan det ha att göra med upplösningen på bilderna?

Kan det ha att göra med upplösningen på bilderna?

Tror inte det, har haft samma kamera i ett och ett halvt år.

Prövade äldre bilder och bilder från iPhone men problemet återstår.

Jag kan inte heller räta upp bilderna med mindre än 0,6°-steg i iPhoto 9.2 (626). Vad betyder siffrorna inom parentesen?

I manualen visas nedanstående bild men den hänger nog med från tidigare versioner.

post-2533-087154700 1319270973_thumb.png

• 2 months later...
1319270700[/url]' post='1482211']

Jag kan inte heller räta upp bilderna med mindre än 0,6°-steg i iPhoto 9.2 (626). Vad betyder siffrorna inom parentesen?

I manualen visas nedanstående bild men den hänger nog med från tidigare versioner.

post-2533-087154700 1319270973_thumb.png

Vilket OS har du? Snöleopard? Lejon?

Vilket OS har du? Snöleopard? Lejon?

Snöleopard

• 2 weeks later...

Snöleopard

Jag har det också, en möjlig faktor till problemet...

• 2 weeks later...

Jag har Lejon och kan inte heller räta upp dem hur mycket jag vill. Dessutom så om jag väljer 1.2 grader så hoppar den automatiskt ner till 0.6, alltså ett snäpp ner. Ganska irriterande...

Jag har Lejon och kan inte heller räta upp dem hur mycket jag vill. Dessutom så om jag väljer 1.2 grader så hoppar den automatiskt ner till 0.6, alltså ett snäpp ner. Ganska irriterande...

Var tvungen att prova. Men, nej, min stannar kvar på 1,2 om jag ställer in den så. :fundersam:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...