Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Icloud synkar inte min musik


redrobjem

Rekommendera Poster

Varför inte den ska ju göra det kan det vara för att jag bara har en mapp och inte synkar hela biblioteket men då borde ju åtminstone musik köpt på telefonen synkas till datorn. jag har ändrat i inställningar så att allt ska synkas med det finns ingen knapp att välja att synka nyinköpt musik men enligt all reklam så skall musik man köper synkas. Någon som har nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Itunes på iCloud är lanserad i beta version med USA vald som testmarknad. Den är inte färdig för lansering i färdig version utanför USA.

 

Det som finns nu är att man kan ställa in iTunes på Mac att automatiskt hämta hem musik från iTunes, som man hämtat hem i sin iPhone. Alltså att "överför dina inköp" händer automatiskt typ.

 

Eller så synkar du via sladd eller Wi-fi mellan iPhone och iTunes i Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På iClouds hemsida står det om iTunes i iCloud:

 

"iTunes in the Cloud music features are not currently available in all countries.".

Så det är inte precis så att Apple gömmer denna info. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfråga på detta:

 

Om man som jag har en macbook pro och en imac, och tänkte använda icloud för att kunna ha identiska upplagor av sitt itunes bibliotek på båda datorerna samtidigt och automatiskt, och detta nu inte går ännu i sverige via icloud, hur kan jag få önskad effekt på annat sätt?

 

Förslag vore väldigt uppskattat!

 

Jag vill alltså hitta en lösning för att kunna synca imac + macbook pro itunes bibliotek på ett enkelt och smidigt sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill alltså hitta en lösning för att kunna synca imac + macbook pro itunes bibliotek på ett enkelt och smidigt sätt!

 

Du kan slå på hemmadelning, eller så kan du lägga iTunes-biblioteket i en mapp som du delar ut och så väljer du att läsa det iTunes-biblioteket i den andra datorns iTunes, eller så kan du skaffa ett program som synkar två mappar eller filer med varandra så de blir likadana.

Finns flera program på Mac App Store som synkar mappar. Då kan du lägga iTunes biblioteket i en mapp och sen synkar ett program mapparna mellan olika datorer på nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon koll på ungefär när iTunes i iCloud kommer komma ut utanför USA?

 

När de har betatestat det klart i USA och det är omöjligt att svara på ännu tycker jag. Kanske till våren, kanske nästa höst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt musik på min iphone som inte automatiskt laddat ner på datorn, eller öv er huvudtaget, varför?

Finns inte ens i automatiska hämtningara att aktivera musik bara program och böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som redan nämnts så är tjänsten iTunes i iCloud endast lanserad i betaversion på den amerikanska marknaden. Den är inte färdig än för övriga marknader.

 

Musiken ska hamna i iTunes på datorn automatiskt när du ansluter din iPhone till iTunes, eller så kan du trycka på Överför inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räkna med att det tar ett par år minst för den tjänsten att komma hit. Tog flera år för filmuthyrningen tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räkna med att det tar ett par år minst för den tjänsten att komma hit. Tog flera år för filmuthyrningen tex.

Borde väl gå snabbare, detta är väl inget som kräver förhandlingar med musik- eller filmindustrin i sjuttioelva länder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Är detta löst? Någon som vet innan jag googlar loss?

 

 

 

Följdfråga på detta:

 

Om man som jag har en macbook pro och en imac, och tänkte använda icloud för att kunna ha identiska upplagor av sitt itunes bibliotek på båda datorerna samtidigt och automatiskt, och detta nu inte går ännu i sverige via icloud, hur kan jag få önskad effekt på annat sätt?

 

Förslag vore väldigt uppskattat!

 

Jag vill alltså hitta en lösning för att kunna synca imac + macbook pro itunes bibliotek på ett enkelt och smidigt sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter ni på samma nät så är hemmadelning det lättaste.

post-34005-089194100 1342100403_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes, det funkar så länge den bärbara med moderbiblioteket är påslagen. Att ha det i iCloud eller liknande

hade varit optimalt. Vet man hur det gått i USA? Datum för när det släpps fritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att det inte finns överallt är väl två. Nr.1 antar jag är pga avtal med musikbolagen, nr.2 gissar jag att det också beror på deras pågående utbyggnad av serverparker, det måste finnas lagring i "molnet" för alla.

 

Så nej, datum för "vidare" lansering finns inte vad jag känner till. Så vill du inte betala för tjänster likt Dropbox (max 100 GB ~700 SEK/år) så är hemmadelning eller NAS (nätverkskopplad hårddisk) enda alternativen. Men då har man inget bibliotek med sig om man inte är hemma....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så rätt, tack. Får väl bli spotify till slut ändå :-)

Bra sommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...