Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hu skickar man Pages/Word mm till iWork?


Silverfox

Rekommendera Poster

Innan har jag sparat allt till iDisk (vilket jag förvisso kan fortsätta med fram till sommaren 2012) men nu med iCloud kan jag få det på alla mina i-enheter via iWork. Så, om jag skriver ett dokument på min Mac, typ Pages, Word eller pdf, hur sparar jag det då för att få det till iWork?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar tag i filen i Finder och drar den och släpper på pages sidan på iCloud.com om det är ett pages dokument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey. Det är så man gör. Hade hoppats på att man skulle kunna göra det direkt i Spara. Det funkar inte med pdf-filer märkte jag. Lite dåligt.

Tack för hjälpen Piratkapten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt nog fungerar det inte för mig...

Jag drar filer från ett finder-fönster. Jag är säker på att det är en pages-fil,

det kommer t.o.m ett "plus" vid musen som menar att det går att flytta den dit liksom.

Men när jag släpper händer ingenting. Någon som vet vad man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer en smidigare lösning i nästa iWork, eller att dagens iWork uppdateras.

Idén är ju att det ska hanteras automatiskt i bakgrunden, och alla mjukvaror är inte helt förberedda än. Pages i iOS fungerar mer automatiserat mot iCloud och det kommer till Macen också snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter mycket bra om det är så. Jag skulle vilja ha det så att jag kan spara det direkt då jag har skrivit dokumentet. Sen om man kunde få mappar så hade inte det varit hel fel. Nu är det rätt så dåligt upplagt det hela tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mappar går redan att få, i alla fall sådanna som syns på iCloud.com eller iOS enheter.

 

Använder du en iPhone, iPod touch eller iPad? I så fall gör du mappar på samma sätt som på hemskärmen! Dra bara ett dokument på ett annat och dom två hamnar i en mapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...