jowa Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Har installerat 10.7.2 och uppdaterat till senaste version av iPhoto (i natt). iPhoto kraschar direkt vid uppstart. Har försökt ominstallera programmet men får besked att programmet redan är installerat. Moment 22? Någon som vet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Vet inte om det fungerar i den nya versionen..men försöka duger Håll ner commando och alternativtangenten och klicka på iPhotoikonen Håll tangenterna nertryckta tills du tillfrågas om du vill bygga om iPhotobibloteket Bygg om databasen Link to comment Share on other sites More sharing options...
jowa Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Har prövat ditt råd men får direkt upp ett felmeddelande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Hittade Apples dokument, inte det färskaste men kolla ändå.. http://support.apple.com/kb/HT2638?viewlocale=sv_SE Hittade även ett program som kan vara till nytta http://www.macupdate.com/app/mac/7158/iphoto-library-manager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Grävt lite till.. https://discussions.apple.com/thread/2683499?threadID=2683499 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jowa Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 Jag har försökt med en ominstallation av Lion och har prövat båda de metoderna som erbjuds. Dels via Time Machine (valde en kopia som innehöll 10.7.1) men återställningen stoppas efter ca 3% och det meddelas att ett fel inträffat och att återställningen inte kan fullföljas. Jag har också prövat direkt återställning av Lion via Shift-Cmd-R och processen fullföljs med radering av alla data. Däremot saknas iPhoto bland programmen. Jag har då kopierat över en äldre version från Time Machine och därefter uppdaterat till iPhoto 9.2. Problemet med att iPhoto kraschar vid start kvarstår dock. Vad gör jag fel? Tacksam för hjälp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jowa Posted October 15, 2011 Author Share Posted October 15, 2011 Jag har löst problemet. Jag kastade iPhone-programmet och iPhone-mappen i biblioteket och återinstallerade iPhoto från iLife 11 DVD:n. Sedan uppdaterade jag iPhoto i två steg till 9.2 via programuppdateringen. Nu har jag importerade mina bilder och allt fungerar hittills som det ska. Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ericdvd Posted October 30, 2011 Share Posted October 30, 2011 Jag har samma problem. Vilket Iphone program slängde du? Jag har ingen Iphone mapp i biblioteket men menar du Photostream? mvh Eric Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubbzy13 Posted November 8, 2011 Share Posted November 8, 2011 jag har samma problem...säger att nått är fel i biblioteket och vill återbygga det, när det e klart så "avslutas iphoto oväntat" om och om igen nyaste osx och iphoto...får gärna förklara närmare hur du löste det? tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.