Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Filmer i ipad

Moldorim

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte en ipad2 i går nu har jag försökt att få i lite filmer men vet ej hur man ska göra, Har försökt att konvertera dom men sen kommer jag ej längre, Hur gör man? vika program samt appar behöver man?. Tack på förhand från en film tok!!!

Hej och välkommen till forumet! Jag har för mig att det finns en eller ett par trådar med denna fråga. Prova med en sökning så kanske du hittar info. :yeahbaby:

Hej

Korta drag.

Har du en Mac använd programmet Handbrake för att rippa filmen till ett format som fungerar för ipad.

Lägg filmen på ett ställe, och importera den till Itunes.

Ett tips, lägg till omslag och info om filmen så ser det snyggar ut.

Har du en Windows maskin, så måste du söka info om det själv.

Lycka till

Hej!

Jag köpte en ipad2 i går nu har jag försökt att få i lite filmer men vet ej hur man ska göra, Har försökt att konvertera dom men sen kommer jag ej längre, Hur gör man? vika program samt appar behöver man?. Tack på förhand från en film tok!!!

Jag tycker att lättast är att köp AVplayer och sedan via Itunes bara lägga till filmerna i Avplayer. Du behöver inte konvertera eller något sånt. Tar det flesta formaten.

AVplayerHD , BuzzPlayer eller Gplayer köper för du några futtiga kronor , sen går du in i itunes precis som LaFluer säger och lägger till filmerna där , behöver inte konvertera ingenting ... bara tuta o köra !

Utnyttjar dessa spelare hårdvaran vid uppspelning eller drar det mer ström än Apples uppspelare?

Jag kan även rekommendera Air Video som låter dig streama i stort sett alla format från din dator eller server. Fungerar både över wifi och 3g. Det krävs dock att man installerar en server-klient. Perfekt för mig som har många tb på servern som alltid är igång :)

jag kör också via AirVideo , kvalitet blir beroende på hur bra hastighet du har på nätet ...

ingen aning vad dom utnyttjar och inte , men kör du x264 så drar den minst ström ...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...