ErikHolmgren Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Hej. Har ett problem som ni kanske kan hjälpa mig med. Jag har en macbook pro i7 med OS X 10.6.8 installerat. Inhandlad i vintras. Så för några veckor sedan började airport krångla. Ska försöka beskriva problemet: När jag startar upp datorn med airport på, så är jag först ansluten till nätverket här hemma. Men efter en stund så tappar jag nätverket. Jag ser det fortfarande i listan över tillgängliga nätverk, dock kan jag inte ansluta till det. Om jag sedan slår av airport, för att sedan slå på den igen, är jag ansluten, en liten stund, tills samma problem uppstår igen. När jag har slagit av och på airport några gånger brukar det fungera , utan några som helst problem. Räckvidden är inte problemet. Tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Hade ungefär samma problem med min iMac för ett tag sedan, löste det långt om länge med att låta strömsladden vara helt utdragen typ 15 min och sen fungerade det igen. Minns tyvärr inte var jag lästa att detta skulle hjälp men har för mig (inte säker på detta!) att det var något i stil med att återställa pram, vram eller dram eller något liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikHolmgren Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Ingen som vet något om det här? Jag är uppenbarligen inte ensam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Hej och välkommen hit. Se om du blir hjälp av detta http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-20117247-263/fixing-airport-problems-in-os-x/?tag=txt;title Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.