Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Batteritid 3GS

d_st02

Recommended Posts

Jag håller på å bli galen på min 3GS, batteritiden är rent av katastrofal numera. Haft mobilen i 1 1/2 år, i början räckte de med att ladda den varannan dag, nu är batteriet helt slut efter 10 timmar!!!

Kör iOS 5

blåtand på hela tiden (endast aktiv under bilfärd ca 20 min om dagen)

sms ar ca 10-20 sms per dag

surfar ca 1 timme i 3g nät per dag

knappt några samtal alls, ibland inga alls under dagen

platstjänster såsom facebook,kartor,find my friends och ett par till

Är detta normalt? min sambos iphone 4 klarar sig långt mycket bättre med ungefär samma användning.

Jag håller på å bli galen på min 3GS, batteritiden är rent av katastrofal numera. Haft mobilen i 1 1/2 år, i början räckte de med att ladda den varannan dag, nu är batteriet helt slut efter 10 timmar!!!

Kör iOS 5

blåtand på hela tiden (endast aktiv under bilfärd ca 20 min om dagen)

sms ar ca 10-20 sms per dag

surfar ca 1 timme i 3g nät per dag

knappt några samtal alls, ibland inga alls under dagen

platstjänster såsom facebook,kartor,find my friends och ett par till

Är detta normalt? min sambos iphone 4 klarar sig långt mycket bättre med ungefär samma användning.

Jag tycker det låter riktigt bra. Min iphone 4a måste jag ladda varje natt och ibland tar den slut redan på kvällen. Fast tror i för sig jag klassas som en "power user".

Angående skillnaden mellan iphone 3gs och iphone 4 så har iphone 4 40% större batteri (är inte hundra men har för mig det från keynoten förra året). Men större är det iaf. Så det är helt normalt att din fru har bättre batteritid.

Mitt tips är att antingen sänka ljusstyrkan till minsta möjliga (är det jag har märkt påverkar batteritiden mest utan att man måste ändra sina användar vanor). Eller så uppgraderar du dig till en iphone 4s eller en android telefon med bättre batteritid. Du kan ju även gå runt med laddare hela tiden (vilket jag gjorde när jag hade 3gs, laddade på lektioner och sådana tillfällen när man sitter still), du kan ju t.ex. ladda de 20 minuterna i bilen.

Bra vet jag inte då jag laddat hela natten å drog ur sladden kl 6 imorse, kl 15 va batteriet helt slut :o För bara ett tag sedan så hade Jag ca 60% kvar efter en arbetsdag, nu som bäst 30% eller inget alls.

Jag brukar ladda upp telefonen till max. Sen använder jag telefonen som vanligt tills den självdör och då låter jag den vara avstängd i några timmar. Sen laddar jag upp den igen. Jag tycker det hjälper mig i alla fall.

Jag har haft min i nästan 2 år. Funkar fortf bra. 80% nu - laddade i morse.

Om det var när iOS4 kom som det helt plötsligt började dra lite mer batter. Blev bättre sen, men då kom det en massa såna batterispartips.

Kolla så du inte har en massa appar igång. Dubbelklicka på knappen så aktiva program dyker upp nertill. Stäng dem som ev ligger och kör/drar - t ex Safari, mail osv. Stäng av såna där push-grejjer. Ta bort att mailen skall kolla var XX minut. Kolla manuellt. Stäng av alla konstiga ljud (tangenterljud osv).

Sen har jag som bor på landet ett problem med dålig täckning. Dålig täckning = att den ligger och söker efter bättre hela tiden. Sånt drar. Har hittat 3 ställen hemma den har skappligt bra täckning på.

Men det kan vara så också att det är dags för ett nytt batteri. :)

Batterier brukar hålla i ≈ 2 år.

Här fanns lite på Apple's sida: http://www.apple.com/batteries/iphone.html

och fler tips på G: http://www.google.com/search?q=Save+battery+on+iPhone

Jag har provat de mesta nu men inget direkt hjälper. Eventuellt kan e24.se med börsuppdateringar som jag har uppe i safari vara en liten bov i dramat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...