Agnwik Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Hallå där! Har uppdaterat min iMac från 2010 från Snow Leopard till Lion och nu vidare till 10.7.2 Plockade hem den Kombinerade Mac OS X-uppdateringen från Apple och körde på skoj igång den, och fick då detta besked? Detta efter att ha uppdaterat datorn till 10.7.2... Någon som vet varför, samt ska man bry sig? Vad gör man isåfall, för att det ska bli rätt? Tack för svar! Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetricRyan Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Har samma problem som tyvärr inte går att fixa (av mig) skulle uppskatta lite hjälp om detta !! Hallå där! Har uppdaterat min iMac från 2010 från Snow Leopard till Lion och nu vidare till 10.7.2 Plockade hem den Kombinerade Mac OS X-uppdateringen från Apple och körde på skoj igång den, och fick då detta besked? Detta efter att ha uppdaterat datorn till 10.7.2... Någon som vet varför, samt ska man bry sig? Vad gör man isåfall, för att det ska bli rätt? Tack för svar! Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Du menar att du först uppgraderade datorn till 10.7.2, sen tog du hem combo-uppdateringen och körde igång den och får till svar att du inte kan uppdatera till 10.7.2 - för att du redan har 10.7.2? Jag förstår inte grejjen med att installera det två gånger, jag tror du måste formatera om hårddisken först om du vill ha in combo-varianten av 10.7.2 när du redan har 10.7.2 i datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Det har tidigare gått att installera en combouppdatering över samma version av Mac OS X... Möjligt att detta ändrats i Lion. Kanske det måste göras med recoverypartitionen Link to comment Share on other sites More sharing options...
MetricRyan Posted October 15, 2011 Share Posted October 15, 2011 Jag har efter flera timmars experiment kommit på vad felet är egentligen. Detta beror på länken som länkas till nedladdnings servern hos Apple vilket är inkorrekt och leder till misslyckad uppdatering (Gör så här) uppföljningslänk till dig: länk: http://support.apple.com/kb/DL1399 ladda ner den här uppdateringen separat och starta om datorn detta skall åtgärda felet Hallå där! Har uppdaterat min iMac från 2010 från Snow Leopard till Lion och nu vidare till 10.7.2 Plockade hem den Kombinerade Mac OS X-uppdateringen från Apple och körde på skoj igång den, och fick då detta besked? Detta efter att ha uppdaterat datorn till 10.7.2... Någon som vet varför, samt ska man bry sig? Vad gör man isåfall, för att det ska bli rätt? Tack för svar! Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnwik Posted October 21, 2011 Author Share Posted October 21, 2011 Hej och tack för svar! Såhär gjorde jag och nu är allt rätt! Installerade om Lion 10.7 helt enkelt. ( Har en CD -skiva med Lion 10.7 som jag startade från) Plockade sedan hem 10.7.2 combo och körde den. Sedan blev allt bra! Tack för tipsen. Mvh Magnus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.