Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Imac kopplar ner från wifi efter start!

edman84m

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem!

Varje gång jag startar min imac så går det bra att koppla upp till internet via wifi direkt oftast men så fort jag startar webläsaren så kopplar den från så jag manuellt måste välja nätverkt igen!

Har ingen aning om vad jag ska göra då jag inte använt mac så mycket tidigare! Ringde applesupport men det va ju svindyrt så hoppas någon här kan hjälpa mig!

Fick tips med att ändra ordningen i nätverksinställningar och det har jag gjort men samma fel kvarstår!

så snäll HJÄLP mig :)

// Mikael

Prova att ta bort (glöm) nätverket i nätverksinställningar och sedan lägg in det igen.

Japp jag har testat det, samma fel kvarstår!

googlat på det verkar som flera som har imac har problem med just detta.. men ingen som skrivit om någon lösning!

Hade samma fel att jag hela tiden blev utsängd. Efter kontakt med Apple support rekommenderade de mig att göra en programuppdatering vilket jag gjorde. Och då.... kunde jag överhuvudtaget inte koppla upp mig trådlöst till routern. Fick ett felmeddelande att "maxtiden för uppkoppling hade uppnåtts" Trots idoga försök att få hjälp från supporten har jag inte löst problemet. Och detta är dator nr tre med samma fel! Frustrerande!!

Jag har läst lite här å var på nätet och det verkar som att många med imac har problem med just detta, så det låter som om det är ett hårdvarufel enligt de flesta.. Men måste jag då lämna in den för att kanske få den åtgärdad.. Kör du lion? Pratade med en säljare på machuset där jag bor och han hade haft samma men inte sedan han uppdaterat till Lion...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...