Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billigaste bredbandet önskas


Silverfox

Rekommendera Poster

Om det är något som jag tycker är dyrt så är det bredbandet. Idag har jag Telia och betalar 439:- per månad för 24 Mbit/s och abbonemanget för väggtelefonen. Om jag binder det på 12 månader får jag ett pris på 389:- i sex månader för att sedan betala 439:-. Jag ringde till Bredbandsbolaget och frågade vad de skulle ha för samma paket. De ska ha 249:- i 12 månader och sedan 349:-. Bindningstiden var där 18 månader. Jag tycker att det är för stora skillnader för samma produkt. Någon som har något att säga om BBB? Både positivt och så klart negativt. Är det någon annan leverantör som slår 249:- i månaden för den farten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vad du kan få där du bor så din fråga är omöjlig att svara på.

Då får helt enkelt gå in på alla operatörers websidor och se om de kan leverera till din adress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 24 Mbit/s idag så det är det som det gäller. Jag skrev det i mitt inlägg ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla hos pricerunner.


  •  
  • Sök ”bredband”.
  • Välj ”minst 24Mbit”.
  • Knappa in ditt postnummer.

http://abonnemang.pricerunner.se/pr/bredband/jamfor.php

Funkar tyvärr inte. Fick upp en massa leverantörer som jag VET inte kan leverera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar tyvärr inte. Fick upp en massa leverantörer som jag VET inte kan leverera...

Eftersom detta antagligen kan vara intresse för många här så skulle det vara intressant att få veta var du skulle leta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom detta antagligen kan vara intresse för många här så skulle det vara intressant att få veta var du skulle leta.

Visst.

Jag menade att man får ta svaren med en (stor?) nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 24 Mbit/s idag så det är det som det gäller. Jag skrev det i mitt inlägg ovan.

 

Jag syftade på vilka operatörer som kan leverera bandbredd till dig. Det får du själv kolla upp. Det kan inte vi göra då vi inte vet var du bor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 24 Mbit/s idag så det är det som det gäller. Jag skrev det i mitt inlägg ovan.

Är det inte upp till 24Mb du har nu? Vad är din reella hastighet? Vilken typ av anslutning har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ville göra en jämförelse med Bredbandsbolaget som kan leverera 24 Mbit/s ADSL, till mig mot Telia med samma hastighet. Det skiljer på över 100 kronor och jag får samma sak levererat. Men jag har ingen erfarenhet av BBB, så jag tänkte bara fråga om det var någon här som vet något om dem. För mig är priset prio ett. Men sedan så är det klart att man vill ha en stabil leverantör som inte har problem med leveransen och att det kanske är betydligt lägre fart än vad man betalar för. Kundtjänst är också en sak som jag kan tycka är viktigt. Jag är inte speciellt imponerad av Telias kundtjänst. Först är det en himla massa val man ska göra och oftast är det 15-20 minuters väntan innan man kommer fram. Det är en djungel där ute då det gäller priser på bredband och telefoni. Det är en sak vad jag får betala de första 3 eller 6 månaderna och sedan vad jag egentligen ska betala sedan. Jag är inte heller road av att få en massa extra grejer så som Spotify, Navigator, Voddler, 54 extra TV:kanaler osv. Det är mycket lockpriser.

Det händer så mycket på dessa områden med priser så man vill inte binda sig för länge. Jag tänkte lämna mitt @telia.com för att gå över till @me.com, så kan jag byta mellan olika bolag beroende på vad som passar mig bäst, utan att behöva byta e-postadress hela tiden. Nu har jag ifs haft Telia sedan -98 så jag har ju inte bytt speciellt ofta. Men jag är nog på gång nu.

 

Tack för tipset med Pricerunner. Det är nog en bra kanal till att hitta det billigaste. Men oftast är det bättre med att få ett paketpris på bredband plus IP-telefoni och det står inte där. Och det är ju det som jag är ute efter. Sedan står det inget om hur duktiga de är på att ta hand om sina kunder och leverera det som vi vill ha. Därför frågade jag här på forumet om det var någon som hade erfarenhet av BBB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har BBB och har inte haft några problem med dem under de ca fyra år jag varit kund. Hade Tele2 innan och det var struligt.

 

Däremot har jag ingen monsteranslutning som 24, utan en som heter typ 6-12. Jag får alltid ut 10-11 när jag kollar, så det är helt ok.

 

Men min anslutning kostar 349 kr/mån. Billigt är det inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...