KarinDS Postad 14 oktober, 2011 Share Postad 14 oktober, 2011 Köpte min första Iphone4 i söndags och fick det lilla SIM-kortet igår. Skulle följa manualen och "ställa in" den via iTunes. Där gick ngt snett, kanske beroende på min långsamma mobila webbuppkoppling och min usla gamla PC - plötsligt blev skärmen svart med ett vitt äpple (med en skår i, förutom tuggan) och under den en oifylld avlång ruta. Det går inte att stänga av, sätta på eller dyl. Har även tagit ut Sim-kortet och försökt "boota" den, men inte lyckats. Vad gör man? Har ngn erfarenhet av detta? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zpookey Postad 14 oktober, 2011 Share Postad 14 oktober, 2011 Köpte min första Iphone4 i söndags och fick det lilla SIM-kortet igår. Skulle följa manualen och "ställa in" den via iTunes. Där gick ngt snett, kanske beroende på min långsamma mobila webbuppkoppling och min usla gamla PC - plötsligt blev skärmen svart med ett vitt äpple (med en skår i, förutom tuggan) och under den en oifylld avlång ruta. Det går inte att stänga av, sätta på eller dyl. Har även tagit ut Sim-kortet och försökt "boota" den, men inte lyckats. Vad gör man? Har ngn erfarenhet av detta? Vad säger de där du köpt telefonen? En svart skärm med ett vitt äpple och en "progressbar" bruka betyda att telefonen uppdaterar firmwaren....men det ska den inte göra innan du ställt in allt. Gå till inköpsstället och be dom hjälpa dig...alternativt byta telefon. Annars ringer du till Apple. Saxat från deras hemsida... --------------------------------------------------------- Telefon-support Om du vill ha teknisk assistans per telefon ringer du 077-119 95 19. Assistansen är öppen måndag-fredag klockan 8.00-19.45 och lördagar 10.00-17.45. Under den 90 dagar långa perioden med kostnadsfri assistans för din produkt behöver du inte betala för assistansen. Samma sak gäller om produkten omfattas av AppleCare Protection Plan. I annat fall kan du köpa assistans per förfrågan. ------------------------------------------------------- http://www.apple.com/se/contact/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KarinDS Postad 14 oktober, 2011 Författare Share Postad 14 oktober, 2011 Tusen tack! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Silverfox Postad 14 oktober, 2011 Share Postad 14 oktober, 2011 Egentligen låter det som om den uppdateras, tycker jag. Var telefonen helt ny? Om du köpte den i butiken så kanske de fixade så telefonen blev startad via en dator. När du sedan kopplar in den hemma så uppdateras den eftersom iOS 5 kom i onsdags. Du såg inte vad som stod i rutan högst upp i mitten på iTunes? Där brukar man se vad som är på gång och om man kan koppla loss den. Jag hade provat att koppla in den till iTunes igen och kolla. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.