Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Äldre bilder till Photo stream? Möjligt?


steiner83

Rekommendera Poster

När jag försöker göra en backup till iCloud får jag besked om att det inte finns tillräckligt med plats. Gissningsvis beror detta på stor mängd bilder sedan tidigare. Om jag förstått det korrekt så ingår bl.a. Photo Stream gratis men under "Photos" finns bara nyare tagna tbilder under kategorin "Photo Stream". Går det att kopiera över de andra bilderna på något sätt så att även de ombefattas av "Photo Stream"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror bara man droppar alla kort (dumpar dom med drag n drop) i "Photostream" fältet. Jag testade med 5-6 bilder och en filmsnutt och dom dyker upp i min iPhone under en ny mapp (album) som heter: "Bildström" !!

post-25423-016725400 1318581398_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara inflika en sak här....

Tänk på att bilder bara sparas i photostream i 30 dagar....det är alltså inte tänkt som en backup för bilder utan för att om man tar en bild med t ex iPhone så ska det synkas till dina andra iOS-enheter samt din dator....

Det betyder att de kopiorna som finns på respektive enhet är de bilderna som finns.

Photostream är endast en tillfällig lagring för spridning till dina andra enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, i praktiken har jag ju redan kopior eftersom telefonen dagligen kopplas in och materialet kopieras øver. Men varfør vill inte iCloud gøra backup - klagar på för lite plats - borde inte bilder (även äldre) bli del av photostream och synkas och därefter tas ur "backup" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...