Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Så här synkas även macen med lur och cloud

pontasnya

Recommended Posts

Tja, många haft problem med att endast iPhone och icloud snackar med varandra men inte datorn. Jag gick in och lade till min @me mailkonto i macens "mail" den frågade då om jag vill synka kontakter och kalender. Svarade ja och sedan synkar allt.

Göttans. Hoppas det hjälper ngn

Tja, många haft problem med att endast iPhone och icloud snackar med varandra men inte datorn. Jag gick in och lade till min @me mailkonto i macens "mail" den frågade då om jag vill synka kontakter och kalender. Svarade ja och sedan synkar allt.

Göttans. Hoppas det hjälper ngn

men då är ju frågan om du använde @me mailen i vanliga fall, eller om du skrev in den ändå, bara för att du ville få allt att funka?

jag har en teliamail adress som jag vill använda, men nu synkar inte iCal....

Jag hade en google mail. men sen länkade jag in min nya me mail också till datorns mailprogram. Oavsett om du använder den i vanliga fall så kan den ju ligga där ändå. då funkar det nämligen. (det var det enda jag ändrade på för att lösa det) Du kan ju använda dig av både teliamailen och me mailen samtidigt! Om det var det du menade?

Ja, precis, så på konton i systeminställningar kommer jag ha både

Konton:

Icloud

telia

@me

??

Sitter här frustrerad över iCal?

ja precis. i email konton där ja... Jag har tre styck där nu.

Men man måste ju välja ett till emailkonto, alltså typ av konto, ska jag ta ett till icloudkonto, eller mobileme?

jag vet inte riktigt. Men jag har ett icloud och ett google och ett ME.com konto där...

Får se om jag tolkat dig rätt här!

Jag öppnade mailprogrammet i macen och gick till "mail" och sen "inställningar" där inne tryckte jag på plusset och skrev in min @me adress och sedan funkade allt. (sen syns även den inne i systeminställningar "mailkonton"! Jag gick alltså inte in och lade till den i systeminställningar utan i "mail".

Får se om jag tolkat dig rätt här!

Jag öppnade mailprogrammet i macen och gick till "mail" och sen "inställningar" där inne tryckte jag på plusset och skrev in min @me adress och sedan funkade allt. (sen syns även den inne i systeminställningar "mailkonton"! Jag gick alltså inte in och lade till den i systeminställningar utan i "mail".

Okej, då förstår jag, just nu på min mail ligger ett teliakonto samt ett icloudkonto (med @me adressen), ska jag lägga till ett @mekonto under där?stjarnsmall.gif

Kom på att det inte behövdes, då mitt iCloud är min @me.com adress.

Så då blir det bara två konton på mig. Kan det stämma?

För du har väl inte både @me på iCloud och ytterligare ett konto?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...