Yukio Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Installerade iOS5 igår. Allt gick snabbt och fint. Tills jag tittade i adressboken och upptäckte att hälften av alla kontakter är borta! • Kvar är alla kontakter som jag lagt till under de två åren som jag haft min 3S. • Borta är alla kontakter som jag förde över till telefonen från mitt gamla SIM-kort, då för två år sedan. Vad sjutton gör jag nu, och varför har min telefon (utan att kommunicera det) behandlat mina kontakter olika? Jag gissar att de sparats på telefonen på olika sätt. Alla tips mottages enormt tacksamt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pargaluk Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Finns det inte ett alternativ som heter "importera SIM-kontakter" i inställningarna? Har du återställt den från säkerhetskopian? I sig är det rätt svårt att säga vad som har gått fel och varför då man inte vet hur du har ställt in telefonen och skapat adressboken från början. Det låter som du inte synkar kontakterna någonstans, stämmer det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 14, 2011 Share Posted October 14, 2011 Telefonen har två listor för kontakter, den ena är för kontakter i telefonen och den andra är för kontakter som synkas med datorn och då synkas med Adressboken via iTunes. Jag misstänker att när du lade in kontakter från ditt sim-kort så lade du dem i telefonen och inte i den lista som synkas med datorn. Och när telefonen har uppgraderats till senaste iOS så har den återställts genom uppgraderingen vilket rensar all information i telefonen, sen synkar den med datorn och då har du fått de som var i datorn men inte i listan i telefonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yukio Posted October 14, 2011 Author Share Posted October 14, 2011 Tack för svar! Raphael: Men hur ska jag veta vilka nummer som ligger i vilken lista - när det inte syns i gränssnittet? Jag känner mig lite snuvad på att få chansen att själv säkerhetskopiera mina nummer ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vickypedia Posted October 16, 2011 Share Posted October 16, 2011 Eftersom dehär inlägget handlar om kontakter i nya ios5, som jag installerade för en stund sen, måste jag bara fråga... Kan man inte hantera kontakter via mobilen? Eller sker det via datan? Jag skulle radera ett nummer men det fanns ingen "Ändra"-knapp kvar på höger sida av namnet? Är det samma för dig/någon annan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grabban Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Galet, testa tjänsten Speedbook i efterhand om du inte lyckas få tillbaka kontakterna i telefonboken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 Eftersom dehär inlägget handlar om kontakter i nya ios5, som jag installerade för en stund sen, måste jag bara fråga... Kan man inte hantera kontakter via mobilen? Eller sker det via datan? Jag skulle radera ett nummer men det fanns ingen "Ändra"-knapp kvar på höger sida av namnet? Är det samma för dig/någon annan? Beror nog på vad det är för en kontakt. En exchange-kontakt kan du inte ändra. Kontakter på telefonen kan du ändra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 När du går in på Grupper i telefonen så finns listorna där. Överst har du "Alla kontakter", vilket visar alla samtidigt. Sen har du "På min iPhone" och sen kan du ha andra listor beroende på hur du synkar med datorn eller iCloud. Har du Kontakter på Macen och synkar via iTunes kommer kontakterna på Mac upp som egen rubrik under rubriken för kontakterna på iPhone. Har du Kontakter på iCloud kommer de också upp på egen rubrik som är ditt användarnamn på iCloud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
malwa Posted October 21, 2011 Share Posted October 21, 2011 När du går in på Grupper i telefonen så finns listorna där. Överst har du "Alla kontakter", vilket visar alla samtidigt. Sen har du "På min iPhone" och sen kan du ha andra listor beroende på hur du synkar med datorn eller iCloud. Har du Kontakter på Macen och synkar via iTunes kommer kontakterna på Mac upp som egen rubrik under rubriken för kontakterna på iPhone. Har du Kontakter på iCloud kommer de också upp på egen rubrik som är ditt användarnamn på iCloud. Hmm... märkligt för jag har inga sådana listor. Jag har Alla kontakter och så två grupper som jag skapat. Har tidigare synkat med Macen och nu med iCloud. Alla kontakter finns i alla enheter, inga listor i telefonen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.