Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Köpt låt synkar inte i iCloud

Guest

Recommended Posts

Är det något speciellt man skall göra?

Jag köpte en låt på prov från iTunes i min iPhone och väntar på att den skall synka till macbooken. Det funkar inte kan jag säga. Däremot har jag fått kalendern att synka och även min adressbok. Jag är stolt över att jag har 2 out of three men jag hittar inte var i iTunes man ställer in detta.... Har provat nästan allt (snyft)

Itunes i iCloud finns inte i Sverige än, däremot så kan man synka trådlöst med Wi-fi men då måste man koppla iPhonen till ett eluttag, så synkar den.

Itunes i iCloud finns inte i Sverige än, däremot så kan man synka trådlöst med Wi-fi men då måste man koppla iPhonen till ett eluttag, så synkar den.

Man måste inte koppla iphonen till väggutaget för att synka trådlöst.

Synkningen fungerar trådlöst om man har valt att bocka i "synkronisera denna iphone via wifi" Detta kan bara göras med iphonen kopplad med sladd till datorn.

Sedan när detta är gjort behöver man inte koppla in iphonen mera för synkning.

Synkningen fungerar trådlöst om man har valt att bocka i "synkronisera denna iphone via wifi" Detta kan bara göras med iphonen kopplad med sladd till datorn.

Fast den synkar inte kontinuerligt, bara om man aktivt klickar i iTunes att man vill synka. Men när man laddar via eluttag så synkar den automatiskt.

och när iCloud funkar som det skall så är hela denna diskussion onödig :)

Ingen som vet när vi stackare i Sverige får chansen att synka iTunes via iCloud? Är det rättighetsproblem, patentproblem, utrullningsproblem, kostnadsproblem eller är det kanske för att iTunes inte är så stort här för alla kör Spotify?

Förmodligen så rullar man ut det lite åt gången. Det är trots allt inget litet projekt.

Sen är vi säkert inte en prioriterad marknad pga storleken. Spotify tror jag inte ens påverkar beslutet i fråga.

Tjänsten iTunes i iCloud är än så länge endast lanserad i beta-version för den amerikanska marknaden. Apple jobbar vidare på den och när den är färdig för skarpt version så kommer den lanseras utanför USA och då är även rättigheter etc. avklarade. I dagsläget är iTunes i iCloud inte helt färdig. Man kan se USA som en testmarknad för tjänsten.

Tjänsten iTunes i iCloud är än så länge endast lanserad i beta-version för den amerikanska marknaden. Apple jobbar vidare på den och när den är färdig för skarpt version så kommer den lanseras utanför USA och då är även rättigheter etc. avklarade. I dagsläget är iTunes i iCloud inte helt färdig. Man kan se USA som en testmarknad för tjänsten.

Tack för info. Hade jag ingen aning om. Det känns tryggt att komma hit och få svar på alla frågor :)

trevlig helg!

Jag har inte den rutan i mitt itunes! Någon som har någon aning om vad felet kan vara?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...