Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte återställa iPhone från säkerhetskopia


nirran

Rekommendera Poster

Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig med det här nu! Uppdatera inatt till iOS5 inatt, trodde att det bara skulle ta 40-60 min men allt men jag satt i fyra timmar och försökte fixa allt men gav tillslut upp för att jag var tvungen att sova innan jobbet.

 

Jag gjorde en backup av min iPhone innan jag uppdaterade och tog bort min förra säkerhetskopia (brukar alltid göra så, onödigt med utrymme på hårddisken enligt mig) och eftersom det gick mycket snabbare att ladda ner ipsw filen istökket flr att uppdatera direkt mot apples servrar så gjorde jag det. Fick felmeddelande 3002 (som många andra) så jag tryckte in shift och tryckte på återställ istället för uppdatera. Det var lite problem här också, telefonen startades om och hamnde i en loop och startade inte, men fick till det tillslut!

 

Efter att jag installerat uppdateringen så vill jag ju självklart ha alla bilder, sms, inställningar, kontakter osv.. som jag hade innan och valde att återställa från säkerhetskopia när jag skulle "installera" telefonen (mot iTunes) det skulle ta ca en timme så.. men efter ca 45min så kom det upp ett felmeddelande "iTunes could not restore the iPhone because the backup was corrupt or not compatible with the iPhone that is being restored" vilket gjorde så att jag svor en hel del och funderade starkt på att slänga telefonen genom fönstret efter några försök!

 

Jag fick tillbaka några grejer, de flesta appar, alla kontakter (fast med konstiga kontaktbilder) men resten är borta. hade några viktiga saker i anteckningar för jobbet som är helt borta nu verkar det som, samt alla mina bilder från kamerarullen (ca 1600st)

 

Och nu börjar jag bli desperat! Goolade väldigt mycket efter en lösning inatt, på jobbet och direkt då jag kom hem, fortfarande inte hittat någon lösning. Förutom att ta bort säkerhetskopiorna helt vilket inte hjälper mig speciellt mycket..

 

Jag antar att det inte är alla filder i backup mappen som det är fel på, går det att ta reda på vilken fil som det är fel på och försöka synka utan den eller något..? Eller helt av allt reparera den!

 

 

Jag har provat att återställa telefonen och synka kopian, stängt av allt som har med itunes att göra och synka, startat om telefonen, ändrat version i info.plist och manifest.plist i backup-mappen för att få det "kompatibelt" men har inte lyckats med något än! Snälla hjälp mig här, jag börjar bli desperat och nästintill gråtfärdig snart! :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte just nu att jag får samma felmeddelande när jag försökte återskapa från en kopia som jag gjorde lite tidigare idag, utan bilder och allt det jag saknar.. Blev en kopia är jag synkade och som sagt samma felmeddelande!

Provade även att skapa en ny användare på datorn och överförde kopian till den användaren och försökte återskapa därifrån, men det fungerade inte heller :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem :/ men testar jag en par månad gammal backup så funkar de. men inte backupen jag gjorde innan jag återställde :/ ingen som vet hur man löser detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vill inte verka jobbig/dum för att bumpa den här tråden bara efter en dag, men jag är verkligen i behov av hjälp och tror att det är störst chans att jag kan få det här! bara jag och mtboy som upplever detta problem? :(

 

har googlat efter en lösning nästan för länge utan att hitta något nu :/.. anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stöter på samma felmeddelande, "An error occurred while restoring this iPhone (-1).", och inget verkar fungera. Jag har låtit den fortsätta installationen säkert 15-20 ggr vid det här laget, men samma fel uppstår. Det här är katastrof, kan någon vänlig själ komma med tips på hur man löser det här Windows-liknande problemet? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan iOS 5 installeras så säkerhetskopieras telefonen. Det är ingen vanlig säkerhetskopiering då en pop-up ruta visas istället för progressbaren högst upp i iTunes. Säkerhetskopian som skapas görs så att den är kompatibel med iOS 5.

 

Tyvärr har jag ingen lösning på era problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaha, så den är inte kompatibel alls med iOS5? borde väl gå att ändra i någon fil eller så för att fixa det? jag provade att ändra i manifest och i info som ligger i backup mappen men det fungerade inte heller..

 

Men då borde man väl helt enkelt kunna att återställa till en tidigare version av iOS och sedan göra en backup igen och sen uppdatera? eller har jag helt fel? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt med alla snabbfixar, och även några mer kreativa, som jag kunnat hitta online. Bland annat har jag fortsatt återställningen säkert 30 ggr, gjort 10 stycken nya återställningar genom att högerklicka på telefonen i iTunes, låta programmet uppdatera samtliga appar och sen försöka, gjort om installationen och valt ny telefon istället för backup och sen försökt återställa den. Givetvis har jag startat om både program, dator och telefon så många gånger att jag tappat räkningen. Det här är inte kul längre (som om det någonsin var det...), jag vet inte vad jag ska göra för att få tillbaka min telefon. Hur kan Apple släppa något som gör så här med deras produkter? Ofattbart, min till synes bergfasta tro på företaget har rubbats ordentligt i grunden. Vad fan ska jag ta mig till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hittade det här nu där någon lyckats få tillbaka allt genom att nedgradera till iOS4 igen. skriver från min telefon nu så jag kan inte testa det själv, men det kan ju funka för någon annan här! ska testa själv när jag kommer hem och har tid.

dock så är det en iPad som han fixade med men det ska nog inte spela någon större roll(?)

https://discussions.apple.com/message/16391274?tstart=0#16391274?tstart=0

 

skriv gärna om det fungerade för er eller om det uppstod något annat problem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade inte heller, när datorn förberedde telefonen för att återställas till iOS4.3.5 (vilket var vad jag hade på telefonen innan iOS5-pisset dök upp) fick jag felmeddelande 1604. Det betyder något med USB-portarna, enligt Apples supportsidor. Jag har testat alla tre portarna och startat om datorn emellan. Startade om iTunes bara, och fick då felmeddelandet 2. Jag ger snart upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått tillbaka min telefon, och det var INTE tack vare Apple! Efter att ha försökt och misslyckats återgå till iOS 4.3.5, var jag tvungen att göra en restore av iOS5. Högerklickade sedan på telefonen till vänster i iTunes. Där valde jag den backup jag ville ha, och av någon anledning accepterade telefonen backupen den här gången. Enda skillnaden jag kan komma på var att jag endast matade in min pinkod i telefonen (inget annat alltså, varken land, språk osv.) efter restore-processen, men jag vet inte om det var det som gjorde det. Hoppas min framgång kan få någon annan med samma problem att fortsätta, för det går att lösa! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Nirran: Vad jag gjorde var alltså: "Restore the iPhone and set it up as a new device", sen körde jag backupen i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått tillbaka min telefon, och det var INTE tack vare Apple! Efter att ha försökt och misslyckats återgå till iOS 4.3.5, var jag tvungen att göra en restore av iOS5. Högerklickade sedan på telefonen till vänster i iTunes. Där valde jag den backup jag ville ha, och av någon anledning accepterade telefonen backupen den här gången. Enda skillnaden jag kan komma på var att jag endast matade in min pinkod i telefonen (inget annat alltså, varken land, språk osv.) efter restore-processen, men jag vet inte om det var det som gjorde det. Hoppas min framgång kan få någon annan med samma problem att fortsätta, för det går att lösa! :)

 

Ska försöka det jag också! Gjort ungefär samma sak fast jag valde land, platstjänster osv.. Och sedan försökt kopiera min backup till telefonen, får försöka med att bara mata in pin-koden då! :)

 

Om inte det fungerar får jag försöka med länken som jag skrev och hoppas att det fungerar som det ska, är ganska less på det här just nu :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade Reno72's lösning nu men det verkar inte fungera, min iPhone verkar ha ett eget liv och ställer in språk automatiskt av sig själv så det kan vara det som det sitter i också! I iTunes så kom det upp och frågade om jag ville uppdatera operatörinställningarna och jag har provat att välja både nej och ja och sedan försöka uppdatera..

 

Men det kommer upp "Ställer in språk..." på telefonen automatiskt efter att jag skrivit in PIN-Koden.. <_<

 

EDIT: Och det går snabbare för mig att få errormeddelandet nu än förut, kommer upp nästan direkt då "Återstående tid" ska visas.. får prova med en downgrade :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat nu! Fick samma felmeddelande som Reno och ca 10000 andra felmeddelanden när jag försökte nedgradera och fixa allt helvete.. Men jag lyckades nedgradera till 4.3.5 tillslut, suttit och googlat ögonen av mig känns det som.. Men när telefonen startade efter det så fick jag ett meddelande om att mitt bildbibliotek kan vara skadat eller att det är fel på det (kommer inte ihåg exakt vad det stod).. Men jag öppnade bilder och sen kom det upp "Uppdaterar bildbibliotek" och det tog en liten stund men alla mina bilder från kamerarullen hade hittat hem igen!

 

Musik, appar, andra bilder och sånt som måste synkas fanns inte.. Men efter att ha synkat så fanns allting på sin plats igen!

 

Efter det så var det bara att trycka på uppdatera och sedan köra därifrån! felet jag gjorde förut var väl att ladda ner ipsw filen och shif+trycka på restore och välja ipsw filen.. gjorde ingen säkerhetskopia för iOS5 därigenom!

 

:galetglad: :galetglad: :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
alockstrom

Hej!

 

Jag verkar ha samma problem som er. Jag anslöt min iPhone 4 (som jag inte hade uppdaterat till iOS5) till min Macbook Pro igår och när jag tittar till på phönen efter ett tag så ser jag att alla hämtade/köpta appar är borta. Jag var nog lite ivrig att återställa då jag såg att jag hade sms osv kvar, men fick panik för att jag var så stressad och behövde apparna. Hade förmodligen bara räckt att synkronisera!?

 

När jag sen har återställt den så får jag samma meddelande: "iTunes kunder inte återställa iPhone-enheten "min iPhone" eftersom säkerhetskopian var skadad eller inte kompatibel med den iPhone som återställs."

 

Jag hade en säkerhetskopia från igår när jag satte i den 20:43 och sen har jag bara någon från 110503, men jag vill ju ha den iPhone jag hade igår!! Jag har bara testat med den säkerhetskopian från igår och då får jag det där meddelandet. När jag gjorde det igår/inatt så gick det iaf en halvtimme innan telefonen sa ifrån. När jag nu har installerat om telefonen som en "ny telefon" så säger den ifrån direkt och min kopia från exakt 20.43 finns inte kvar, utan den är en avbildning av de olika gångerna jag har försökt att återställa den, men det står på alla dessa att den är säkerhetskopierad kl 20.43.

 

Har inte testat med den äldre säkerhetskopian då jag ju vill ha den från igår.

I iPhonen har jag fått fram anteckningar från 2010, lite kontakter (som kanske ligger på sim-korteet!?).

 

Hur gör jag för att nedgradera till 4.3.1 etc?

 

Läste någonstans att man var tvungen att ha shsh blobbar (vilket jag inte vet vad det är!), se nedan?

Skulle vara jättebra och snällt om ni visste vad jag skulle göra!

 

http://ipunkten.wordpress.com/2011/04/15/guide-nedgradera-ios-4-3-2-till-4-3-1-4-3-4-2-1/

Du måste ha SHSH blobbar sparat för den fasta programvaran du nergraderar till, annars kommer det inte att fungera.

Hur: Spara SHSH blobbar för iPhone, iPod Touch

 

Ladda ner önskad firmware som du har sparat SHSH blobbar och vill nedgradera till:

 

 

Om du har SHSH blobbar sparat på Saurik’s server via Cydia, hämta dem till datorn först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...