Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Går inte att lägga till kalenderposter

HoliPoli

Recommended Posts

Hejsan

Uppdaterade till IOS5 idag och nu kan jag inte lägga till kalenderposter. + tecknet för att lägga till ny finns inte och det går inte att bara trycka på ett datum som jag läst att man ska kunna göra. Har provat i landskapsläge också.

Fungerar inte detta blir jag toookig eftersom jag använder den dagligen i jobbet.

Kollade min iPlatta och de funkar på den också :P

De enda problem Jag märkt i kalendern är att om man lägger in en aktivitet på icloud.com säg kl 11-11.20 så kommer de upp en aktivitet

på mobilen å plattan där de står 11-12.

Ja den som alltid funnits i telefonen/plattan. Märker ingen skillnad alls i den kalendern från ios 4 å nya 5´án

Återställer telefonen nu så får jag se om det funkar sen då. Skumt att det blev exakt samma problem på telefonen och paddan

Samma sak nu ändå. När jag går in i kalendern så står det "alla kalendrar" högst upp. Ska det göra det?

Jag hade exakt samma problem, men nu fungerar det. Jag gick in i iTunes och kryssade i 'synkronisera kalendrar med Outlook', efter det fungerar kalendern som den ska igen. Hoppas detta fungerar för dig med. rolleyes.gif

Samma här, kan inte lägga till poster. Krysset upp till höger har försvunnit och till vänster där det stor Kalender (eller nåt sånt) är också borta....

HJÄLP!!

Samma här, kan inte lägga till poster. Krysset upp till höger har försvunnit och till vänster där det stor Kalender (eller nåt sånt) är också borta....

HJÄLP!!

Har du testat att synca mot Outlook? (Eller vilken kalender du nu använder på datorn..) Krysset uppe till höger var borta för mig också innan jag testade att synca mot Outlook, då kom krysset tillbaka och jag kan använda den som vanligt igen.

Tycker det är lite konstigt att man är tvungen att synca med datorn för att få igång kalendern... Det är väl meningen att man inte ska behöva någon dator längre?

Grejen är den att jag inte synkar mot ngn annan kalender utan använder bara den i telefonen, men det kanske därför det blivit fel?!

Dock kan jag inte heller lägga till nya kontakter, där fattas också "plusset"....

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...