Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Händelser från iCal på Macen till iPhonen?

Luciano

Recommended Posts

Har uppdaterat allting (iOS 5 och Mac OS X 10.7.2 dvs) så nu kör jag med iCloud. Men jag har en massa händelser på min kalender i Macen som jag vill få över till telefonen. Nu eftersom jag är lite smått ovan med iCloud skulle jag bli väldigt glad om någon vänlig person skulle kunna förklara för mig hur detta görs? :)

Gå in i iCal och där under "inställningar" där finns det något som heter "Förvald kalender".

Välj ett av de tre alternativen som finns under rubriken "iCloud".

Nu har du "pekat" på att du vill få en synkning från både iPhonen och Macen!

Du måste också slå på iCloud i macen och iPhonen!

Har detta mellan fruns iPhone, min iPhone, iPaden och iMac. :-)

Gå in i iCal och där under "inställningar" där finns det något som heter "Förvald kalender".

Välj ett av de tre alternativen som finns under rubriken "iCloud".

Nu har du "pekat" på att du vill få en synkning från både iPhonen och Macen!

Du måste också slå på iCloud i macen och iPhonen!

Har detta mellan fruns iPhone, min iPhone, iPaden och iMac. :-)

Jag har också haft lite frågetecken kring iCloud. Jag har gjort som du har sagt här. Men mitt iCloud verkar leva sitt lilla egna liv.

När jag går in på iCloud via webbläsaren för att kolla så har den bara synkat vissa händelser.

Därefter när jag ska ta en titt i mina mobila enheter (iPhone 4 med iOS5 och iPad 2 med iOS5) så har iCloud gjort så att vissa händelser har blivit dubbletter.

Jag har ställt in i båda enheterna att de endast ska synka från iCloud. Samt att iCloud är aktiverat på samtliga mina apple saker.

Jag och iCloud har hittills inte kommit överens...

Jag har också haft lite frågetecken kring iCloud. Jag har gjort som du har sagt här. Men mitt iCloud verkar leva sitt lilla egna liv.

När jag går in på iCloud via webbläsaren för att kolla så har den bara synkat vissa händelser.

Därefter när jag ska ta en titt i mina mobila enheter (iPhone 4 med iOS5 och iPad 2 med iOS5) så har iCloud gjort så att vissa händelser har blivit dubbletter.

Jag har ställt in i båda enheterna att de endast ska synka från iCloud. Samt att iCloud är aktiverat på samtliga mina apple saker.

Jag och iCloud har hittills inte kommit överens...

Kontrollera vilka kallendrar du visar på din Ipad och iphonen, du kanske har den lokala kallendern som du har skrivit in samma lika i manuellt tidigare?

Annars om du på något vis har fått dubbletter så kan du inaktivera ditt icloud konto i telefon och aktivera det igen.

Jag hade ett problem tidigare med icloud, synar allt mellan min mbp,imac och iphone 4 och allt verkade fungera förutom syncningen av anteckningar från och till iphonen.

inaktiverade och aktiverade anteckningar och gjorde allt jag kom på men fungerade inte, löste sig tillslut med att jag raderade icloud kontot från telefonen och skapade det igen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...