Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Hitta de nya funktionerna i iOs5"-tråden


kladda

Rekommendera Poster

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Det går faktiskt att lägga Newsstand i en mapp och det är ganska enkelt också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jatack den fungerade! Men fick dubbletter av alla mina kalendernoteringar...suck. Varför kan inte Apple bara lägga in veckor? Aja får väl köpa weekcal lr nåt bara.

 

tänk på att alla dina kalendrar har kopierats till iCloud. Vad du "måste" göra är att stänga av de "lokala" kalendrarna och bara köra iCloud, elr tvärt om. Gör du inte det kommer det visas dubbelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk på att alla dina kalendrar har kopierats till iCloud. Vad du "måste" göra är att stänga av de "lokala" kalendrarna och bara köra iCloud, elr tvärt om. Gör du inte det kommer det visas dubbelt.

 

Samma sak med kontakter antar jag? Men hur synkar jag då kontakterna med datorn/Outlook? Kör 3GS och PC (förlåt) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

titta på bilden nedan så står det när meddelandet är läst

messages_getthemessage.jpg

 

Mottagaren bestämmer om man vill skicka tillbaka ett läst-kvitto eller inte. Står klart och tydligt under Inställningar.app > Meddelanden > Skicka läst-kvitton, "Tillåt att andra meddelas när du har läst deras meddelanden.". Har man inte det påslaget så skickas ingen kvittens till avsändaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak med kontakter antar jag? Men hur synkar jag då kontakterna med datorn/Outlook? Kör 3GS och PC (förlåt) ;)

 

Njea, kontakter blir jag osäker om det gäller. När du startade iCloud (i inställningarna som kom på telefonen precis när du gjort uppdateringen), valde du Slå ihop där då? Det kommer upp en popup-ruta och där kan du välja mellan Slå ihop och typ avbryt tror jag det är.

 

Starta iTunes, koppla in telefonen till datorn, ställ in vad du vill synca etc.

Aktivera (på telefonens "huvudsida" i itunes) att du vill göra sync via wifi.

 

Då kommer telefonen synca med din dator varje gång telefonen är på SAMMA wi-fi som din dator är (och itunes igång på datorn), och din telefon laddas. Bra t.ex under natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak med kontakter antar jag? Men hur synkar jag då kontakterna med datorn/Outlook? Kör 3GS och PC (förlåt) ;)

 

Vart bara knas med kalendern. Telefonboken är som vanligt. Tagit bort iCloud synkningen med min kalender. Får se om det funkar bättre så. Vill bara ha en korrekt o aktuell kalender på fånen. Sen spelar backup etc mindre roll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Ska testa att avaktivera synk av kontakter mot iCloud, och även kalender. Bara massa strul. Tack! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du precisera.hittar ingen "blinkande diod" funktion

 

För er som frågat om blinkande diod i samband med händelse (detta funkar bara om telefonen är låst) så aktiveras det under hjälpmedel (den absolut med underskattade avdelningen på iphonen måste jag säga). Även custom-vibrationer finns där. Dom skapas sedan under "Ljud".

 

En funktion som jag ÄLSKAR är att när man skrollar "upp" bland sina sms så hänger tbordet när fingret träffar det. sjukt gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går faktiskt att lägga Newsstand i en mapp och det är ganska enkelt också ;)

http://www.youtube.com/watch?v=xIFLePXXSbA

 

Pröva sen att öppna den när den ligger i mappen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva sen att öppna den när den ligger i mappen....

 

Haha, jo. Men jag tror nog att det var för att slippa se den om man inte använder den som man skulle kunna gömma undan den. Ingen anledning att öppna den då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jo. Men jag tror nog att det var för att slippa se den om man inte använder den som man skulle kunna gömma undan den. Ingen anledning att öppna den då. :)

 

Så sant, synd att man inte kan välja radera dom onödiga apparna: kompass, aktier, röstmemo, kontakter m.m.

eller vet någon nåt och det som inte jag vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att äntligen få bli av med Newsstand galetglad.gif

 

Jo. Lär väl inte bli långvarigt dock tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag uppskattar att det går att lägga till mail i notiscenter. Jag har lagt det i banderoll så det är enkelt att se om det är något viktigt eller om man kan fortsätta att spela ;-)Jag har även lagt till "visa på låst hemskärm" så nu slipper jag ens öppna min iPhone varje gång det kommer ett mejlpling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...