Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Hitta de nya funktionerna i iOs5"-tråden


kladda

Rekommendera Poster

Saker jag inte hittat än:

•Att se att någon "läst" ett meddelande (tror detta bara skulle funka i iMessage). "Levererat" dyker snällt upp.

•Dela en hel kalender med någon via iCloud.

•Säkerhetskopiera via iCloud funkar inte. När jag försöker aktivera tjänsten får jag ett fel.medd. och det blir samma fel på både iPhone och iPad.

•Kunna lägga den där tidningskiosken i en mapp?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Ska man verkligen kunna dela sin kalender via iCloud, der har jag inte hört talas om innan?

 

Missförstå mig inte, om det går är jag mer glad än någon annan! Nu kör jag via Hotmails exchangeserver, vilket funkar. men skulle vara skönt att ha allt på molnet.

 

/Chip

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

abrahamsson_94

Jag har också hört att man ska kunna dela kalendrar men har inte sett hur än. Tidningskiosken går inte att lägga i någon mapp eftersom det redan är en mapp (typ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra funktion är att man nu kan skapa album till sina bilder direkt på mobilen! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det ska gå. Saxxar från apples sida:

iCloud lets you share calendars with friends and family, and it keeps your events in sync on all your devices.

Sjukt störande med den där kiosken jag aldrig kommer använda. Känns på något sätt ganska icke-apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saker jag inte hittat än:

•Dela en hel kalender med någon via iCloud.

iCloud.com:

 

post-10749-070681600 1318516179_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det inte gå att göra "vibrationssignaler"? Det har jag inte hittat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Skulle det inte gå att göra "vibrationssignaler"? Det har jag inte hittat!

 

 

Går utmärkt... Det ligger under hjälpmedel (dvs hjälp medel för synskadade och döva osv.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Saker jag inte hittat än:

•Att se att någon "läst" ett meddelande (tror detta bara skulle funka i iMessage). "Levererat" dyker snällt upp.

 

 

Måste aktiveras i meddelande inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte upp så man kan sätta en påminnelse efter en plats utan bara efter en viss tid (har en 3Gs) nån som har samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går utmärkt... Det ligger under hjälpmedel (dvs hjälp medel för synskadade och döva osv.)

 

Tack för hjälpen!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Frågorna rör främst iPad2 3G 16GB

 

 

Behöver ha svar på följande:

 

1. Jag kan inte lägga till platspåminnelser, kan bara ange en en dag för påminnelsen, går detta bara att göra på iphone?

2. Går det att synca min exchangekalender med iCloud kalendern? Jag måste ha min exchange uppdaterad men jag har delat ut min icloud så tex min fru ska kunna se vad som är på G men just nu är iCloud kalendern tom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att visa fler dagar än idag och imorgon när det gäller kalendern i notification center?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skickar "sms" via iMessage från iPad till iPhone plintar det inte till i telefonen...Man måste gå in i appen för att se sms:et.Har jag missat en inställning?

Det fungerar på andra hållet, dvs, det plintar till i ipaden när man skickar från iphonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar nada när det gäller iCloud och t.ex. att få ett dokument, iPad, att dyka upp från MacBooken till iPhone resp iPad.

 

Calendern, jag gör en tidskorrigering i iPhonen, men den ändras inte på MacBooken, men däremot i iPaden.

 

Man skall kunna synca via wifi, men hur?

 

Jag synkar med USB-kabel, men kalendern uppdateras inte exakt lika mellan enheterna.

 

Alla tre enheter är inloggade på iCloud, men hur tusan skall jag få dem att kommunicera.

 

iDisk skall ju läggas ner och går väl inte att lagra på, men finns fortfarande som alternativ i menyer.

 

iWork.com beta verkar vara ett alternativ, men det står ju överallt att iCloud är grejej.

 

Som sagt, nada.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saker jag inte hittat än:

•Säkerhetskopiera via iCloud funkar inte. När jag försöker aktivera tjänsten får jag ett fel.medd. och det blir samma fel på både iPhone och iPad.

jag fick aktivera det från iTunes så funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hurdå?

Finns bland alternativen när man har telefonen kopplad till datorn.

Du vet där det står om uppdatera och återställa, sitter med iPaden nu så jag kan inte kolla exakt men första fliken. Kan det stå information på den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns bland alternativen när man har telefonen kopplad till datorn.

Du vet där det står om uppdatera och återställa, sitter med iPaden nu så jag kan inte kolla exakt men första fliken. Kan det stå information på den?

 

Jag aktiverade synkronisering av iCal via sladd, fick en varning om att det kunde bli dubletter.

Nu har jag en kalender på Macen, en kalender i iPhonen som har dubblett, och en kalender i iCloud som ser ut som förut, dvs jag har fått tre varianter av kalender.

Detta liknar harakiri, och än värre, nästan som på pece!

 

Och väljer jag att utesluta kalendern från iCloud får jag en varning att all data i kalendern på Macen kommer att raderas.

Tamefan, det är t.o.m. värre än på pece!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Platser fungerar inte med min exchange "Tasks"-lista, bara om jag skapar en iCloud lista. Tryck på "Lista" i Påminnelser"-appen, tryck på knappen med tre streck uppe i vänster hörn och lägg till en iCloud-lista. Tryck på klar, scrolla till rätt lista, lägg till en påminnelse och nu fungerar platser!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha! Platser fungerar inte med min exchange "Tasks"-lista, bara om jag skapar en iCloud lista. Tryck på "Lista" i Påminnelser"-appen, tryck på knappen med tre streck uppe i vänster hörn och lägg till en iCloud-lista. Tryck på klar, scrolla till rätt lista, lägg till en påminnelse och nu fungerar platser!

 

Ah nice, detta om man vill ha platspåminnelse i samband med exchange? Smart lösning :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som frågat om blinkande diod i samband med händelse (detta funkar bara om telefonen är låst) så aktiveras det under hjälpmedel (den absolut med underskattade avdelningen på iphonen måste jag säga). Även custom-vibrationer finns där. Dom skapas sedan under "Ljud".

 

En funktion som jag ÄLSKAR är att när man skrollar "upp" bland sina sms så hänger tbordet när fingret träffar det. sjukt gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har några funderingar angående iOS 5.

 

Har testat "påminnelse" grejen men kan inte ange någon plats förutom min hemadress. Får bara alternativet att välja en kontakt. Och jag har inte någon kontakt på tex Hemköp o jag vägrar göra Hemköp till en kontakt :)

 

Sen, skulle inte Safari få någon uppdatering. Som gör att man bara ser texten i respektive artikel? Hittar inte den funktionen :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...