Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppdaterad macworld.se ?


piece

Rekommendera Poster

Sedan idag så ser Macworld.se väldigt konstig ut i safari för mig.

Jag får hela menyn som tidigare legat tlll vänster centrerad :wacko:

Sedan kommer alla nyheter osv längre ner på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte lagt till någon skum stilmall?

PithHelmet inställning?

 

Sidan ser helt ok ut för mig, både i Safari och i Camino.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp din cookies för MacWorld i Safaris inställningar och släng den.

Starta om Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där vad lite rensning kan göra, Nu ser världen mycket bättre ut igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad konstigt, detta hände mig oxå exakt nu när jag skulle titta!?! Då är det väl inte bara våra cookies som är fel utan något som hänt efetrsom det hänt minst två st samtidigt? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad konstigt, detta hände mig oxå exakt nu när jag skulle titta!?! Då är det väl inte bara våra cookies som är fel utan något som hänt efetrsom det hänt minst två st samtidigt? :blink:

Samma fel här både idag och igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig har alla läsarkommentarer försvunnit. Är det en funktion som är borttagen eller är det bara för mig det inte fungerar? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

......."töm cache".........hjälpte till slut i Safaris inställningar!

 

/jnd33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Okej, dags för en förklaring!

 

IDG har uppdaterat alla webbsidor för att bland annat få in ett par nya annonsformat och höja prestandan, alltså göra sidorna mer snabbladdade.

 

Som alltid vid uppdateringar har det dykt upp ett par buggar: bland annat har kommenterer försvunnit, sidan har sett konstig ut vid ett par tillfällen, en gammal nyhet dök upp som "senaste nytt" och lite annat roligt.

 

Det är alltså inte meningen att sidan ska bete sig konstigt i framtiden. Som ni säkert redan har listat ut så jobbas det på problemen.

 

Håll ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec

Ska kanske tillägga att Safari har en värdelös cachefunktion som inte alltid visar sidan i sin senaste version. Ofta hjälper det att tömma cachen eller trycka på uppdateraknappen för att spola ner gamla cachefiler och ladda in en färsk versoin av sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet som jag har på idg.se i både Safari & i Firefox är att den nya reklambannern hamnar över halva nyhetslisten till höger.

Om det bara vore ett safariproblem är en sak (den har inte 100% helt OK CS stöd) , men jag får exakt samma problem i Firefox 1.0 som sagt var, och då är det ett värre problem. Ser ut som ett CSS fel, kanske nån som använder sig av nån IE specifik CSS sak eller det faktum att IE hanterar padding "icke standard", och det ser snyggt up på IE (så då räcker det)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...