Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Batteritid + iOS 5 = kass!

Mäster G

Recommended Posts

Efter att ha uppdaterat min iPhone 4 till iOS 5 har min batteri-tid minskat dramatiskt. Jag laddade telefonen i morse och nu (14.50) är jag nere i 26%. Har aldrig hänt förut.

Nagon annan som upptäckt att iOS 5 äter ström??? :(

Märker inte nån extrem skillnad, enda är väl att man sitter och pillar med den hela tiden nu och det drar.

Nej, har inte märkt att så skulle vara fallet. Har kört som vanligt, om inte lite mer till och med, och har 50+% kvar fortfarande. Känns snarare som det drar mindre om jag skall vara ärlig.

Hmm. Konstigt. Maste testa min iPad när jag kommer hem om den ocksa äter ström.

Min var fulladdad efter uppdateringen i morse, och nu när jag vaknade så är den fortf på 100% :)

Du kanske har en massa program igång som käkar ström. T ex Safari som så med nån sida som uppdaterar automatiskt?

Dubbelklicka på hemknappen så raden med appar längst ner kommer fram. Tryck och håll nere på 1 tills dom börjar röra på sig - Sen kan du ta bort dem med X'et.

Brukar hjälpa.

Min 3GS upplever jag ha bättre batteritid än på mycket länge!!!

Jag upplever min batteritid bättre efter uppdateringen. Laddar över natten som jag alltid gör och innan så brukade jag ligga nånstans mellan 50-60% vid denna tiden men idag så ligger jag på 83%

Carlisle_united

Tvärtom för mig, håller ström mycket bättre än ios 4...

För att inte tala om dom första betorna av ios5, DOM åt ström.

Pröva att återställ den och se om det blir bättre.

Har du iCloud uppkopplat som jag, så "äter" den batteri. Det tog 5 timmar!

Då jag kopplade bort iCloud fungerar batteriet normalt igen.

Kan det vara meningen med iCloud?

Får nog instämma i den ökade batteriförbrukningen. I morse fulladdat och för nån timme sen kom en varning om låg batterinivå. Förut har jag kunnat köra minst två dagar utan att komma ner mer än till 40%. (Undantaget då när man kör Navigator utan ström, det suger.)

På 4h har min iPhone 4 gått från 100% till 42% kanske inte så konstigt eftersom jag har på bluetooth internetdelning till ipaden med konstant användning och dataman igång samtidigt, iCloud har jag också igång med push.

På min iPad 2 (iOS 5) tycker jag att batteritiden är oförändrad.

Upplever längre batteritid men har dock inget statistik som styrker mitt påstående.

Upplever längre batteritid men har dock inget statistik som styrker mitt påstående.

Nu när det har gått några dagar så tycker jag oxå att batteriet verkar må bättre i iOS 5 än innan.

Jag uplever också att batteriet drar ut snabbare än tidigare. Then again så har jag testat Find My Friends + inte stängt av platstjänster på flera appar så en vild chansning ligger ju på dem :P

Min 3GS upplever jag ha bättre batteritid än på mycket länge!!!

Håller med!

Icloud drar ju ström eftersom det är en funktion som synkar massa info hela tiden, dvs den låter telefonen jobba mycket mer än när iCloud inte är igång. Har man inte använt så mycket synk tidigare så kan man uppleva batteriet töms fortare... men om man redan innan hade många synkgrejjer igång, som Mobile Me, så är skillnaden mindre.

Har du iCloud uppkopplat som jag, så "äter" den batteri. Det tog 5 timmar!

Då jag kopplade bort iCloud fungerar batteriet normalt igen.

Kan det vara meningen med iCloud?

Nej man har förmodligen inte lagt ner massa möda och pengar för att hitta ett OS

som drar mer ström. Gissar att det fanns någon annan anledning.

Denna frågan kommer ju varje gång det finns en ny uppdatering..."Efter jag uppdaterat så håller inte mitt batteri en ens dag..."

Min iPhone käkar batter i också.

Jag kollade i "Diagnos- och användningsdata" och har där ett gäng krach rapporter från de två senaste dagaran när jag har kört iOS 5.

Verkar vara nån "dataaccesssd" process som krachar var 7 sekund. Google gav inte mycket för det problemet annat än att det ev kan vara push sykning med Exchange (som hag har till mitt gmail konto).

Så för att ringa in det hela lite så kan jag säga att jag har Excahnge/gamil med push, bara e-mail.

iCloud, allt på push utom e-mail och bildström.

Push har iofs alltid varit en batterislukare. Jag föredrar automatisk hämtning var 15:e minut.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...