Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Frågor om iCloud

dododesign

Recommended Posts

Jag trodde att iCloud skulle kosta pengar iom att MobileMe gjorde det, men såg nu att man får 5gb gratis. Men jag valde att inte slå på dig direkt när jag installera iOS5 utan har nu gått in inställningar för att göra det.

Jag har slagit på epost, kontaker och kalender, bara för att testa och det verkade funka. Men när jag försöker sätta på Lagring, säkerhetskopiering så får jag bara ett felmeddelande:

"iCloud-säkerhetskopiering misslyckades. Det gick inte att aktivera iCloud-säkerhetskopiering."

Ngn som vet varför den muppar sig så här?

Jag har även haft strul med att synka min telefon mot iTunes idag, jag fick in allt, men sen har jag en konflikt på kontakter, jag OK:ar dem alla och sen får jag ett synkfel. Kan detta bero på att jag inte kopplade på iCloud från början? Lite irriterande

Måste jag ha installerat iCloud på min PC från start för att det inte ska muppa sig?

Har samma problem ang. säkerhetskopieringen. Både på iphone och ipad faktiskt..

En annan fråga: Någon som vet hur man delar med sig av en kalender till någon annan? Sjukt gött att kunna se precis hur sambon jobbar t.ex

Har samma problem ang. säkerhetskopieringen. Både på iphone och ipad faktiskt..

Jag kollade på apples hemsida och de skriver att icloud verkar strula för vissa användare (tror snarare att det är många), men den buggar för tillfället. Har vi tur så kommer en ny uppdatering snart ev. att det löser sig själv med tiden.

En annan fråga: Någon som vet hur man delar med sig av en kalender till någon annan? Sjukt gött att kunna se precis hur sambon jobbar t.ex

Du kan dela med dig i gmail, vet dock inte om WeekCal eller Calendar stödjer importen till sig, att du kan din sambos kalender. Om inget annat så kan du alltid dra hem gmail appen och kolla kalendern i den, det funkar på stationär dator vet jag.

Jag synkar min kalender med hotmails exchangeserver och kan då dela med mig min kalender till andra hotmailkonton. Så jag och sambon har kopplat våra konton så vi ser varandras kalendrar. Sjukt bra! Du ställer in detta från hotmailkontot.

Så här sätter du upp exchangekontot från din iphone mot hotmail: http://www.idownloadblog.com/2010/06/17/how-to-set-up-hotmail-for-ms-exchange-on-your-iphone/

Så här delar du med dig av din kalender i hotmail: http://explore.live.com/windows-live-calendar-share-calendar-with-contacts-faq

Jag synkar även mina kontakter med hotmail... Anteckningar går endast att synka via Googlemail. Men nu när du har Icloud så kan du synka dem via den, men då måste du ha ett @live-konto.

/Chip

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...