Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ios5 och Iphone 3GS

monatius

Recommended Posts

Tjena.

Jag hittar (ännu?) ingen ios5 uppdatering till min Iphone 3GS, den kanske kommer...? Är det "lönt" att i så fall uppgradera, jag har den lilla versionen på endast 8Gb. Hat läst att många som har Iphone4 får minimalt med minne kvar efter uppdateringen, därför min fråga.

Du uppdaterar på din 3GS på samma sätt som en Iphone 4. Det är ingen skillnad på tillvägagångssättet.

Tror inte IOS5 tar så jättemycket mer utrymme, jag har det installerat på min 3GS nu, dock har jag 32GB, men jag ahr inte märkt att jag ska ha fått mindre utrymme.

Du måste uppdatera itunes först till senaste versionen så kommer ios5.0 direkt!

Jag fick betydligt MER utrymme efter uppdatering, flera gb faktiskt.

Men kanske jag slarvat bort några -podcastfiler, låtar etc. Men jag har inte märkt det än ;-)

Har nu 9,8 gb ledig (av 32 gb på 3gs-phonen), jmfr med bara 1,1 gb tidigare...

1318505940[/url]' post='1478618']

Tjena.

Jag hittar (ännu?) ingen ios5 uppdatering till min Iphone 3GS, den kanske kommer...? Är det "lönt" att i så fall uppgradera, jag har den lilla versionen på endast 8Gb. Hat läst att många som har Iphone4 får minimalt med minne kvar efter uppdateringen, därför min fråga.

Uppdatera, har själv en 3GS med 16 GB minne. iOS5 tog inte mer utrymme än vad 4.3.5 gjorde, i så fall är det minimalt...

/LexVer

De som fick minemalt med minne menade nog inte att de fick slut på lagrings utrymme utan att de minemalt med ram över.

Nu har jag tankat över iOS5 i min 3 Gs och kört några dagar.

Det som jag ev. skulle kunna påpeka är att jag tycker att telefonen blivit något segare men det är inte så pass att jag skulle vilja ha uppdateringen ogjord.

Största skillnaden i "utrymmet" på telefonen är att tidigare hade jag under "övrigt" (vad nu det är) 0,3 Gb och efter uppdateringen finns det 1,04 Gb. Program hade jag 1,07 Gb och nu 0,84. Har ännu inte kommit på om jag förlorat något program, men det ger sig väl framöver.

Det finns det en del nya "finesser" med iOS5 som gör att jag rekommenderar alla att göra denna uppdateringen! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...