Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tips och synpunkter på ny hemsida :D

Source

Recommended Posts

Hallo Macworld!

Nu är det såhär att min flickvän har lagt upp en ny hemsida som hon har gjort och jag tycker givetvis att den är jättefin!

Dels eftersom att jag inte kan någonting om vare sig webbdesign eller design. Men framförallt eftersom att tjejen har gjort den :D

Vad tycker ni om den, funktioner, designen, ja allt egentligen?

Hon lagar all mat själv och fotar, därför fylls recepten på efterhand och tanken är att man ska kunna skicka in sina egna favoritrecept om man vill :) Hon kommer fortfarande att laga och fota allt själv och lägga upp dom i tur och ordning. :)

Men men, tips och sånt uppskattas varmt :D

Länken : www.mattanten.se

verkar ok, dock väldigt mycket olika färger, lite irriterande.

Edit känns dock lite konstigt med kategorier med bara ett eller två recept i, men jag antar att de löser sig allt efter som det kommer fler recept.

Färgerna tycker jag är bra, det klassiska rött = kött, blå = fisk, gul = fågel, grön = veg osv.

Gillade sidan men kanske de gröna snabblänkarna borde kanske vara i liknande blå som den rutiga bakgrunden,

och kanske en egen flik för soppor.

Kanske ett graderingssystem för svårighets graden, kanske mest för desserter...

Gillar även kafferingen på vänster sidan,

en ide kanske kan vara om bakgrunden var som en skärbräda med en liten kniv och dylikt på, kanske nån vitlök som blir skalad med lite skal sidan om. lite flummigt jag vet...

Skicka in recept sidan är också bra, ett färdigt formulär så man slipper öppna upp mail programmet...

Kommer skicka in några favorit recept!

Lycka till med sidan!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...