Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Imessage på både Ipad och Iphone

Bryna11

Recommended Posts

Nu är det så att jag undrar vart man kan ställa in så att allt jag skriver på imessage från min telefon inte ploppar upp på ipaden också.

När jag är på jobbet tex och skriver från min telefon så vill jag inte att ipaden ska visa allt jag skriver när den ligger hemma.

Någon som vet hur man ska gå till väga :) ?

Nu är det så att jag undrar vart man kan ställa in så att allt jag skriver på imessage från min telefon inte ploppar upp på ipaden också.

När jag är på jobbet tex och skriver från min telefon så vill jag inte att ipaden ska visa allt jag skriver när den ligger hemma.

Tror inte det går. Hela poängen är att du ska ha tillgång till dina meddelanden på alla dina devicer.

Isf får du nog ha olika icloud eller apple-id på alla dina prylar. Möjligt att det räcker att logga ut ditt apple-id också.

Tror inte det går. Hela poängen är att du ska ha tillgång till dina meddelanden på alla dina devicer.

Isf får du nog ha olika icloud eller apple-id på alla dina prylar. Möjligt att det räcker att logga ut ditt apple-id också.

Okej, trodde att man bara kunde se meddelandena på 1 enhet osv. känns ju konstigt då man kanske inte vill att andra ska läsa det man skriver om ipaden är hemma när man är borta. :(

Eller vänta hittade en setting nu i min telefon. Vet inte om samma finns på ipad dock.

Settings/messages stäng av imessage. Antagligen så dyker dock meddelandena upp när du slår på den igen. Du får prova det där.

Eller vänta hittade en setting nu i min telefon. Vet inte om samma finns på ipad dock.

Settings/messages stäng av imessage. Antagligen så dyker dock meddelandena upp när du slår på den igen. Du får prova det där.

Jo så funkar det, fast då har man inte imessage på telen :P aja det får väll bli som de blir.. ;)

Låter konstigt. Om du stänger av det på ipaden så borde du väl fortfarande få meddleanden på din telefon?

Låter konstigt. Om du stänger av det på ipaden så borde du väl fortfarande få meddleanden på din telefon?

jo men jag mena att ja stängde av de på telen :), jo jag kan ju stänga av det på ipaden o aktivera det varje gång ja kommer hem sen igen.

Jo det var ju liksom det jag menade :D

Går inte.

Använder du samma apple-id så dyker meddelandena upp på båda.

Du får i så fall använda dig av ett annat apple-id på iPaden.

Observera att du kan använda ett helt annat apple-id för iMessage än vad du använder för Appstore.

Edit: Läste vad du skrev igen....

Menar du att om du skriver ett "sms" till någon från din iPhone så får du även upp det som skickat i din iPad?

Isåfall vet jag inte vad du gjort för så händer det inte för mig.

Däremot så plingar till i både min iPad och iPhone ifal någon skickar till mig, men jag har bara de meddelandena som jag skickar ifrån iPhonen i min iPhone och det jag skickat från paddan finns bara i paddan.

Såhär funkar det: I telefonen kan du ställa in att meddelanden ska komma till flera adresser, ditt telefonnummer och en eller flera emailadresser, i paddan kan du enbart ha emailadressen som mottagare. Skickar ngt ett meddelande till ditt telefonnummer så kommer messet att även dyka upp i paddan eftersom icloud synkar både telefonnummer och mailadress.

När du svarar blir det intressantare, står ditt telefonnummer som "caller ID" i din telefon så kommer det du skriver inte att dyka upp i paddan, men svaren från den andra personen kommer att synas i paddan.

Så vill du inte att iMessage ska synas i paddan så räcker det med att ta emot mailadressen som ipaden använder från telefonen, problemet är ju att du inte kan kontrollera om personen du talar med skickar meddelanden till din mail eller ditt telefonnummer.

Löste det! Var bara att skaffa ett till appel id och aktivera iMessage igen fast logga in med det nya id på iPaden :)

Okej, ska prova det sen. För det jag gjorde nu var att skaffa ett till Apple id som jag endast loggade in på iMessage med och det funkade bra det med.

Öppna inte två trådar med samma ämne. Jag slår ihop. /moderator

Det räcker med att ta bort mailadressen och lägga in någon annan adress i iPaden och bekräfta så kommer inte det till båda! (du gör det under inställningar, meddelanden, ta emot på)

Med andra ord behöver du inte ett till apple id!

Det räcker med att ta bort mailadressen och lägga in någon annan adress i iPaden och bekräfta så kommer inte det till båda! (du gör det under inställningar, meddelanden, ta emot på)

Med andra ord behöver du inte ett till apple id!

Ah såg det! Tack för alla svar :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...