Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Installera ios 5 utan att använda dator?

mauerpark

Recommended Posts

Jag fick tidigare tips om att IOS 5 ska gå att installera utan att man behöver använda sig av en dator, bara man har tillgång till wifi. Stämmer detta och hur går man i så fall till väga?

Tack på förhand.

Det går inte om du redan har Ios 4.3.5 installerat. Men när du har Ios 5 på mobilen sen så kommer den automatiskt hämta uppdateringar när du har tillgång till wifi :) (reserverar mig för att jag kan ha fel)

Precis som Lewin säger så behöver du uppdatera via iTunes med kabel. Men efter du har iOS5 kommer du kunna köra alla uppdateringar trådlöst. Dock osäker på om det funkar OTA eller om wifi krävs.

Mest troligt så krävs det wifi för det. Kommer ta olidligt lång tid för alla med taskig 3G annars.

Gött. Nu har jag lagt in IOS 5 via datorn på gammalt klassiskt manér. Är telefonen nu helt fri från kravet att kopplas ihop med en dator (och specifikt DEN datorn och itunes-installationen)? Kan jag sänka datorn i havet utan risk för framtida problem med telefonen? Teoretiskt alltså.

Ja om du aldrig ska synka ngt från din dator till telefonen.

Du kan göra backup till apples icloud när telefonen har wifiuppkoppling samt är inkopplad med strömkabeln.

Uppdateringar komemr också kunna göras utan Itunes. Antagligen med samma krav.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...