Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Macworld.se ser konstigt ut

JohnnyR

Recommended Posts

Upptäckte igår att Macworld.se ser helkonstigt ut i både Safari och Firefox. Tänkte att det skulle lösa sig av sig själv, men idag är det samma sak. Jag har rensat cachen och återställt både Safari och Firefox till "fabriksinställning" - men det hjälper ej.

Fler som upplever fenomen?

What to do?

/Johnny

post-38411-089342900 1318493833_thumb.png

Upptäckte att om jag kör Opera 11.11 Mac som User Agent i Develop-menyn så ser Macworld.se korrekt ut....måste vara något lurt med Macworlds CSS?!?

Joel Westerholm

Hmm, det ser ut som att webbläsaren inte laddar ner css-filen (stilmallen) men jag har ingen aning om varför.

Ännu märkligare att det sker i två helt olika webbläsare.

Jag ska rapportera till it-killarna men det vore bra att ha lite mer att gå på. Är det någon annan som drabbats av samma problem?

Jag har testat det på tre olika macar nu och alla beter sig likadant med just Macworlds webbsida. Alla macarna kör senast Snow Leopard 10.6.8.

Joel Westerholm

Jag har testat det på tre olika macar nu och alla beter sig likadant med just Macworlds webbsida. Alla macarna kör senast Snow Leopard 10.6.8.

Ännu märkligare. Så vitt jag vet skickar vi inte olika css-filer baserat på user agent, men det kanske har tillkommit något jag inte känner till. Nå, kommer du på något mer så hojta gärna till. All info är användbar för att försöka lösa ett problem av den här typen.

Hej Joel,

Uppdaterade precis Safari till version 5.1.1 och nu verkar Macworld fungera igen....mycket märkligt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...