Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Inga iDisk-tjänster i iCloud?

chribba87

Recommended Posts

Hittar inte hur man lagrar "annan media" i iCloud, typ som en iDisk mapp? Ska det inte ingå någon sådan tjänst i icloud? Hittar bara mail, kontakter, kalender, find my phone och bildström.

Jag har ju kvar min iDisk mapp på mobile me, men den kommer ju försvinna en vacker dag..

Det är rätt. Det finns ingen sådan funktion i iCloud.

/Thomas

Visst går det att spara iWork-dokuemnt också, direkt från programmen.

Kanske kommer även andra program få iCloud också?

Själv använder jag DropBox. Vill inte hänga upp allting i mitt liv på Apple.

Det verkar lite konstigt att inte ha iDisk . Vad ska man då ha det extra utrymmet till som man kan köpa på sig? Konstigt. Varför blir det kursiv stil när jag skriver nu?

Det verkar lite konstigt att inte ha iDisk . Vad ska man då ha det extra utrymmet till som man kan köpa på sig? Konstigt. Varför blir det kursiv stil när jag skriver nu?

exakt!! vad f**n ska jag med 25gig till? Vem har 25gig kontakter och mejl liksom??

Eller så är det något på gång från Apple. En ny typ av iDisk.

iDisk är väl nerlagt som jag fattat det?

iDisk är väl nerlagt som jag fattat det?

Finns kvar än så länge, kollade den i morse

Jo för gamla kunder men det går inte att skaffa idisk längre. Det har inte gått på ett bra tag. Som jag fattat det kommer icloud ersätta det.

http://www.apple.com/icloud/features/

Du kan ha din musik, foton och dina dokument där.

Musik är ju bara för USA, right?

"dokument" är lite luddigt, innefattar väl bara iwork-dokument t ex keynote och pages.

pdfer? mina musikprojekt i logic? photoshop-projekt etc etc?

Musik är ju bara för USA, right?

Wrong! Här är den svenska iCloud-sidan:

http://www.apple.com/se/icloud/features/

"dokument" är lite luddigt, innefattar väl bara iwork-dokument t ex keynote och pages.

pdfer? mina musikprojekt i logic? photoshop-projekt etc etc?

Det gäller alla "iCloud-enabled apps". Så du får väl kanske vänta till Logic och Photoshop får stöd för iCloud.

Jo men det gäller väl bara köp från itunes, köp från andra butiker typ beatport.com kan jag ju inte få in i molnet?

Och hur får jag igång iwork i icloud? Jag har tankat ner keynote i mina ios devices och kickat igång "använd icloud" men det händer inget..

Wrong! Här är den svenska iCloud-sidan:

http://www.apple.com...cloud/features/

Det gäller alla "iCloud-enabled apps". Så du får väl kanske vänta till Logic och Photoshop får stöd för iCloud.

Jo men det gäller väl bara köp från itunes, köp från andra butiker typ beatport.com kan jag ju inte få in i molnet?

Och hur får jag igång iwork i icloud? Jag har tankat ner keynote i mina ios devices och kickat igång "använd icloud" men det händer inget..

Jag tror inte ett fritt använt utrymme kommer på iCloud - typ iDisk och DropBox (WebDAV). Själv har jag sedan länge gått över till DropBox då iDisk speed varit under all kritik - och DroBox har ju alla andra så delandet av mappar/projekt är en baggis.

iDisk var instabil sirap - Apple fick aldrig till det och nu skiter dom i det. Man kan inte heller montera diskplats på macens skrivbord från en iPhone/iPad - dom tycker inte att man ska kunna det med molnet heller. Och så slipper dom all skit med fildelning av diverse material helt utanför deras kontroll...och skulle dom ha kontroll så innebär det enorm investering i personal.

Hmmm????. Har för mig jag sett någonstans att det gäller även andra låtar.

"Apple's answer to that is "iTunes Match," which allows users to store their "entire collection," including music ripped from CDs, on iCloud servers for $24.99 a year. It works by analyzing songs in your collection, comparing them against the 18 million songs in the iTunes Store, and then making those available immediately at 256 kbps, even if the originals were lower quality."

http://news.cnet.com/8301-13579_3-20068773-37/jobs-announces-apples-icloud-storage-service/

Inte riktigt som jag mindes och det kostar dessutom extra.

Kan jag flytta över mina dokument från iDisk till iCloud?

Kan jag flytta över mina dokument från iDisk till iCloud?

Vissa typer av dokument, ja. Läs tråden och läs på Apples hemsida.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...