Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Alla kontakter är raderade

Silverfox

Recommended Posts

När jag uppdaterade min 4:a i natt så blev det lite knas. Jag var tvungen att göra en återställning. När jag nu har aktiverar iCloude på min iMac, padda och iPhone så har alla kontakter försvunnit på iPhone. Alla inställningar är som jag ser det lika på alla tre enheter och kontakterna är kvar på de andra två men inte 4:arn. Någon som har stött på samma problem och vet hur man ska få igång kontakterna igen?

Jo du har rätt i det. Nu sitter man som en dubbellnolla när man inte har några telefonnummer i telefonen. Men sån tur var så ligger de som sagt kvar i paddan så jag får titta där.Jag såg att du var lite osäker tidigare i gårkväll om du skulle vänta med uppdateringen, och det var nog smart i går var det ett enormt tryck.

Aldrig ngnsin haft problem med ngt sånt. Första man gör när man köpt en telefon är att ställa in synkningen som man vill ha den. Prova läsa manualen. Den finns av en anledning.

Jag ska kolla om knappen för synk har fallit ur i iTunes.Riktiga män läser inte manualer.

nää riktiga män ställer dumma nybörjarfrågor på forum istället :D

Oj. Nu hämmar du mig. Hur ska jag veta att mina frågor inte är DUMMA nyörjarfrågor? Jag trodde inte det fanns sådana frågor. Vad är dumma frågor för dig?

Mina kontakter försvann oxå. Blev lite svettig!! Konstigt nog så fanns kontaktdata om man gick in via meddelanden. Även via Whatsapp såg jag alla kontakter om jag gick in på kontakter i den appen. Sen gick jag in o aktiverade Twitter o synkade mina kontakter mot Twitter. Vips så är kontaktlistan tillbaka med alla kontakter. Skööönt!! Bara o se till o synka mot iCloud när jag kommer hem

Tyvärr har inte jag en sådan tur. Mina kontakter är fortfarande borta i min iPhone. Mina kontakter i WhatsApp är också borta. Jag har gått igenom alla mina inställningar i iCloud och jag ser ingen skillnad där på iPhone och iPad där alla kontakter finns kvar. De finns fortfarande på datorn men vill man synka dem i iTunes så uppmanas man att inte göra det eftersom det synkar trådlöst via iCloude.

Silverfox:

Är du säker på att du har aktiverat funktinoen att iCloud ska synka dina kontakter på din Iphone? När det gäller synktningen till den lokala kontaktboken på Itunes kan det vara så att om telefonen känner av att du har iCloud aktiverat, att den själv avaktiverar alternativet att synka dina kontakter på datorn när du synkar via sladd till itunes. Dubbelkolla det.

Annars tror jag att det kan vara en grej att bara slå av iCloud funktionen på telefonen och sedan aktiviera den. Prova starta om telefonen efter att du stängt av Icloud-funktionen.

/Chip

Visst har jag alla rutor ibockade. Jag provade och avinstallerade iCloud men det hjälpte inte heller. När jag går in på kontakter och ser vad jag kan välja att ta kontakter ifrån så finns inte iCloud som val. Det tycker jag är lite konstigt. Jag har också bockat i rutan för synk i iTunes men det funkade inte heller. Det blev inga kontakter då heller. Jag börjar bli lite trött i huvudet nu.

post-58189-075857900 1318515883_thumb.png

post-58189-000201800 1318515912_thumb.png

post-58189-061122500 1318515928_thumb.png

• 1 month later...
Lindafrån umeå

Jag har en iPhone 3G så alla svar som inkluderar iCloud går bort men från början samma problem. Synkade och alla adresserna i iPhonen försvann. De finns kvar i Mac:ens Adressbok, men låter sig inte synkas över tillbaka till IPhonen. Vad göra? Och jag kan säga att manualen ger ingen vägledning här, jag gör vad som stå i den./Linda

Visst har jag alla rutor ibockade. Jag provade och avinstallerade iCloud men det hjälpte inte heller. När jag går in på kontakter och ser vad jag kan välja att ta kontakter ifrån så finns inte iCloud som val. Det tycker jag är lite konstigt. Jag har också bockat i rutan för synk i iTunes men det funkade inte heller. Det blev inga kontakter då heller. Jag börjar bli lite trött i huvudet nu.

Jag noterar att du har Exchange-konto i telefonen, det kanske är det som stör?

Du kan inte synka iCloud för telefonen tror att du inte har det. Om du hade det så skulle det synas i den listan du ger bilden ifrån.

Itunes synkar inte iCloud-kontakter så glöm bort iTunes nu. Det blir bara förvirrande med iTunes för iTunes synkar helt andra listor än vad iCloud gör, avstå från att blanda dem!

Något har alltså hänt i telefonen och jag tror det bästa du kan göra är att återställa den. Det motsvarar en omformatering av hårddisken på en dator.

Jag stötte precis på samma problem. Helt plötsligt var alla kontakter borta och när jag loggade in på iClouds hemsida fanns inga kontakter kvar, mer än min egen.

Lösningen för mig var att under inställningar gå till iCloud -> Välja konto -> slå av Kontakter -> (Telefonen kommer fråga vad du vill göra med kontakter..) Spara på min iPhone -> slå på Kontakter

Därefter fick jag tillbaka alla kontakter både på telefonen och i iCloud!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...