Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Appstoreikonen är försvunnen

haec

Recommended Posts

Igår (på förmiddagen INNAN IOS5 släpptes!) uppdaterade jag min iPad till 4.3.5 efter att först uppdaterat iTunes till 10.5 och körde glatt vidare. Efter ett tag upptäckte jag att ikonen för App store var försvunnen! Än märkligare var att samma ikon var borta även på min iPhone 3G (som jag inte hade ändrat) !! Jag blev konfunderad och återställde min iPad och startade upp den som ny enhet och si, då var ikonen tillbaka! Ett tag! Nu är den försvunnen igen! Vad har hänt?

Att uppgradera till IOS5 kanske skulle lösa problemet men var hittar jag den? När jag kopplar in min iPad så meddelar iTunes att jag har den senaste programvaran (4.3.5) och inte behöver uppdatera!

SBS! (skit bakom spaken)

Felet låg i inställningarna. Jag hade aktiverat begränsningar för installation och radering av program. Tydligen försvinner ikonen för App store då! :)

du måste ha senaste itunes för att kunna lägga in IOS 5.

Ja, men det har jag ju! Se inledningen av tråden. Enligt Apple så stöder inte IOS 5 iPhone 3G men däremot både iPad och iPad2. Så när jag kopplar in min iPad så borde den gå att uppdatera till IOS 5! Krävs det att man även har Mac OS Lion installerad på iMacen? Har läst någonstans att Lion inte stöds av tidiga iMacar bl.a. min, därför har jag inte installerat Lion.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...