Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows 7 med bootcamp 2.0


hector01

Rekommendera Poster

Jag har tröttnat på vista som bara strular och vill installera windows 7 på min två år gamla macbook pro 17". Det jag undrar är om jag ska uppdatera till nyaste bootcamp (har inte försökt det här än så jag vet inte om det är möjligt) och sen installera win 7 eller om jag kan göra det med bootcamp 2.0.

 

Anledningen att jag undrar är att jag hjälpte min kompis med hans nya macbook och vi var tvungna att låta bootcamp samla information på USB minnet för att installera det sen i win 7 efter att hela installationen av OS:et var klar. Såg att upplösningen inte var 1920x1200 och wireless kunde kopplas in bl.a. om man inte installerade från usb. Krävs allt detta för att få macbooken att fungera korrekt i Win 7 och hur ska jag gå tillväga för att göra det.

 

Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få så att jag inte slänger 2 000 kronor om det inte går att installera på min macbook.

 

Tack!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Stunta i Bootcamp och installera Win 7 direkt istället.

Börja med att stoppa in osx skivan och starta om datorn. när den startar om så håll ner ALT tangenten och starta verktygsprogram. Formatera Hårddisken och skapa en helt ny partion med MBR som startalternativ och sedan formatera igen i FAT. Starta sedan om datorn igen och håll ner ALT Tangenten. I den bilden ser du förmodligen en symbol på en cd skiva,, mata då ut Cd,n och sätt in windows 7 skivan, vänta tills den dyker upp på skärmen, klicka sedan på wimdows och installera, sedan väljer du att igen formatera disken i windows setup program markera den sedan och fortsätt med installationen.

När allt är klart behöver du alla drivrutiner till din dator. Stoppa då in OSX skivan och öppna den. Kopiera mappen bootcamp till skrivbordet. efter det så installerar du 7zip. Ladda ner det fårn en annan dator och spara på USB först. Efter det så öppnar du mappen som heter drivers där markerar du alla zip arkiv och packar upp med 7zip.

Sedan installerar du alla drivisar manuellt via enhetshanteraren. Så har jag gjort på min imac 27 och det fungerar kanon.

 

Lycka till Ztantoz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stunta i Bootcamp och installera Win 7 direkt istället.

 

Men varför göra något enkelt så krångligt?

Om man installerar BootCamp så går ju resten, i stort sett, med automatik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man slipper bootcamp helt och datorn fungerar bättre.. Men visst, För dom som är ovan med mac är som du säger helt rätt.

Jag gjorde detta för att slippa bootcamp helt då jag upplevde en viss seghet och massor av sk "hängningar" + att man slipper Osx som tar upp plats på hårddisken..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...