Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes fryser när 3GS kopplas in

simon1583

Recommended Posts

Har precis uppdaterat till iTunes 10.5 på min Macbook Pro med OSX 7.2 och när jag kopplar in min iPhone 3GS med iOS 4.x så fryser iTunes och badbollen snurrar. Datorn hittar dock iPhonen då iPhoto automatiskt öppnas, iPhonen finns även i iTunes källista.

Har testat att koppla in den till en Macbook med samma operativ och uppdateringar, det ger samma resultat. Har även testat att koppla in den till min Mac Mini som har betan av senaste iTunes vilken jag använde för att ge min andra iPhone 3GS GM-versionen av iOS 5. Även det ger samma resultat, TROTS att den andra iPhonen alltså uppdaterades helt smärtfritt.

Med andra ord borde detta alltså bero på iPhonen i fråga? Vad kan man i så fall göra? Behöver väl iTunes för att återställa?

Har testat att starta om iPhonen samt datorn. Ingen skillnad.

Vi har skrivit om det redan idag, låt bollen snurra, för vissa tog det 10 minuter men i genomsnitt så tog det 30 minuter för de flesta.

För mig tog det 52 minuter haha.

Så låt iPhonen vara inkopplade till iTunes, låt badbollen göra sitt så kommer det att funka till slut...;)

Vi har skrivit om det redan idag, låt bollen snurra, för vissa tog det 10 minuter men i genomsnitt så tog det 30 minuter för de flesta.

För mig tog det 52 minuter haha.

Så låt iPhonen vara inkopplade till iTunes, låt badbollen göra sitt så kommer det att funka till slut...;)

Jäpp det funkar, ha tålamod bara.....

Hmm låter som det är iphoto som ställer till det. Har ni möjligtvis igång synkning av bilder till iphoto?

Okej. Testar att låta den stå på i en halvtimme senare i kväll. Tack så mycket för tipset, hör av mig med resultat.

Angående iPhoto-synkronisering så vet jag faktiskt, det är min flickväns iPhone men det är väl inte en omöjlig tanke.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...