Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Delat .mac konto

Guest -BaronS-

Recommended Posts

Guest -BaronS-

Hej,

Nu är jag i behöv av hjälp igen och finns det då något bättre ställe än MacWorlds forum att få hjälp på?

Skaffade min första iPhone när 3Gn kom till Sverige och jag var då för ung för att använda mitt egna kreditkort till App Store, så jag och min pappa delade på hans konto och jag har laddat ner alla mina appar på hans .mac konto.

Nu är jag dock ganska nyligen fyllda 18 och kan använda kreditkortet till betalningar på exempelvis App Store. Jag vill gärna switcha över till mitt egna konto, som är en del av vårt familje .mac konto. Detta med anledning för att det nya operativsystemet släpps senare idag och jag vill kunna använda lite cloud tjänster hit och dit maximalt.

Min fråga är då om jag kan byta till mitt eget konto utan att behöva ladda ner allt igen? För jag har ju trots allt betalat för alla appar. Eller kan jag helt enkelt byta och fortsätta som vanligt?

Vet inte om det redan finns en tråd i detta ämne, men visste inte riktigt vad jag skulle söka på. Ber om ursäkt i förväg om det är så att det redan fanns en tråd.

MvH Leo

Yes det är lungt, dock så kommer du behöver skriva in det gamla kontots lösenord när du ska uppdatera appar som är köpta på det kontot.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...