Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Nu har MBP 15 tum kommit! Lion vs Snow

agronberg

Recommended Posts

Såja, nyss levererades datorn till mig :)

Men den kom med Snow Leopard.. Bör jag fixa Lion direkt?

Lion har inte funkat för mig. Installerat om Lion två gånger men mött problem varenda gång.

SL funkar prima. Lion var lite segt

och buggigt när jag använde det senast.

Jag kunde dessutom inte logga in vissa gånger... typ 9/10.

Men nu kanske problemen är åtgärdade och du borde la få uppgradera gratis.

Och om nu datorn är ny och du inte har några personliga filer än så kan du ju installera och se vad som händer...

Lion har inte funkat för mig. Installerat om Lion två gånger men mött problem varenda gång.

SL funkar prima. Lion var lite segt

och buggigt när jag använde det senast.

Jag kunde dessutom inte logga in vissa gånger... typ 9/10.

Men nu kanske problemen är åtgärdade och du borde la få uppgradera gratis.

Och om nu datorn är ny och du inte har några personliga filer än så kan du ju installera och se vad som händer...

Okej, det verkar ju inte vara så bra.. Har hört många som haft strul med det, så jag vet inte hur jag ska göra.

Japp, den är ny och ja, jag får den gratis. Tänkte mer på om det är värt att uppgradera till det nu, eller vänta?

Uppdatera, det finns en liten, men reell, riks att du får problem med WiFi men det kommer en uppdatering idag 10.7.2

Jag skulle iaf prova. Och installera uppdateringen som kommer idag.

Återkom gärna med resultatet. Om datorn funkar som den ska osv.

har du en helt "stock" datorn så borde väl det funka.

Hm.. När jag går in på Appstore så står det att den kostar för mig iallafall?

Hur får jag tillgång till den gratis? Och tror ni jag har iLife11 också? Hur kollar man upp sådant?

Okej. Så blir det för mig med Appar som jag vet att jag har betalt, på iPhonen då... När jag trycker på priset, om det står något, för att köpa, så kommer det upp en ruta att jag redan har betalt och det bara är att ladda ner gratis.

Men det är ju en liten chansning om det inte är så på AppStore. Det kostar väl 300spänn Lion eller vad det är.

Någon som vet kanske kommer svara här på forumet om en stund. Eller googla.

Nu är det något knas här.. Ska försöka uppdatera gratis via apples hemsida, de har ett formulär man ska följa. Skriva i serienummer & inköpsdatum osv.

Men den kan inte hitta min dator då tydligen *suck*

Att installera Lion på en helt ny dator borde inte ge några problem, jag tror att de som haft problem har installerat på en befintlig dator med väl använt system och en massa programinstallationer. Dessutom kommer ju .2-versionen alldeles strax och där borde de flesta buggarna vara fixade.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...