Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Frustrerande med Siri

Silverfox

Recommended Posts

Siri verkar bara vara så helt otroligt underbar. Därför blir jag smått tokig att det inte kommer att finnas någon svensk Siri på ett bra tag. Varför finns inte det och varför kommer man med en nyhet till en telefon som inte alla kan ta del av? Hur lång tid kommer det att ta innan vi får den i våra 4S-telefoner? Ett år kanske? Då har nog 5:an kommit så då kan man ju hoppa 4S och köpa den i stället. För det är inte så tokstor skillnad från 4:an till 4S utan Siri.

Är det verkligen det som är anledningen? Utan att vara någon Ingenjör men ska det vara så svårt att sätta någon att tala in svenskan? Det har inget med rättigheter eller något annat som kan försena inläggandet att göra.

Klart att jag inte fattar hur hela grejen funkar. Jag vill bara ha?

Jag vill också ha Siri! Nu! :totaltgalen:

Men det är troligen en ganska avancerad och omfattande process att programmera flera språk. Exempel: Engelskans "the" och svenskans "de" låter väldigt lika, men betyder olika saker. Det krävs nog mer än en kvart för att få det att lira ihop...

Tittar man på demon av Siri är den helt grym, den förstår flytande engelska, och man behöver inte vara övertydlig... Me like a lot. Blir mycket engelska med min 4S så småningom... :bultandehjarta:

kommer siri att finnas på 4s:en när den kommer till sverige (på engelska) ??

Jag antar det. Den finns ju på den tyska versionen, med engelskt snack.

Vem ser seriöst Siri som en 4S-feature? Jag ger det 2 dagar innan Siri är crackad och finns tillgänglig för nerladdning för alla jailbreakade 3GS / 4

Vem ser seriöst Siri som en 4S-feature? Jag ger det 2 dagar innan Siri är crackad och finns tillgänglig för nerladdning för alla jailbreakade 3GS / 4

Kanske dom 99% som inte jailbreakar sin telefon...? ;)

Och sen klagar de jailbreakade på att deras ipHone e såååå seg med Siri......

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...