Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iTunes har hängt sig efter uppdatering

Silverfox

Recommended Posts

Jag tog hem uppdateringen 10,5 till iTunes i går och nu när jag kopplar in en enhet så kommer badbollen upp och allt blir låst. Om jag kollar så har uppdateringen gått igenom. Det står att jag har 10,5. Allt funkar som det ska om jag inte kopplar in min iPhone eller iPad. Kan jag ta bort den här uppdateringen och göra om den? Eller finns det något annat att göra? Det verkar som om det har gått något snett. Min fru som också tog hem 10,5 har inga problem.

Prova med att ”städa" datorn.

Säker start: håll nere shift i 10 sekunder efter datorn startar om och sagt ”pling!”

Starta sedan omedelbart om normalt.

Ba ide. Jag kolla direkt när jag kommer hem efter jobb. Att jag inte tänkte på det. Tack för hjälpen.

Prova med att ”städa" datorn.

Säker start: håll nere shift i 10 sekunder efter datorn startar om och sagt ”pling!”

Starta sedan omedelbart om normalt.

Nopp det hjälpte inte mig, fortfarande badboll när jag kopplar min iPhone.....

Samma problem för mig. Jävla iTunes...

Vad sjukt, provade o koppla in min fästmös iPhone och då funkar det.

Med min iPhone så kommer bara badbollen upp fast att vi har samma modell av telefon och samma iOS, 4.3.5...

Kan det vara så underbart att när iOS 5 kommer i kväll så puttar den "bort" detta problem och allt börjar snurra på som vanligt igen? Eller är jag för optimistisk?

Kan det vara så underbart att när iOS 5 kommer i kväll så puttar den "bort" detta problem och allt börjar snurra på som vanligt igen? Eller är jag för optimistisk?

Ja det är du nog.

Men allvarligt, vad fan kan det vara för fel lixom.

Det blir så om man inte håller sig på vägen...

Om man inte håller sig på vägen? Vad menar du då? Jag gjorde en vanlig uppdatering med min iMac. Snällt hade jag väntat på att den skulle komma i går kväll till min dator. Jag har inte gått några fulvägar för att få ner denna uppdatering.

Har jag inte sagt, men du kanske har något annat skräp som stör

Skräp som stör? Jag förstår inte. Vad skulle det vara för "skräp" som stör en installation av en uppgradering?

Det vet jag inte förrän jag granskat vad din dator innehåller..Kan vara så enkelt som korrupta typsnitt, korrupta cachefiler..man får helt enkelt gå igenom och leta.

Kör du Lion och uppdaterat från tidigare OS kan det vara något som är inkompatibilt..

För det är andra gången du säger här på forumet att jag har skräp i min dator, så jag börjar undra.

Det är antagligen som Poca skriver, att du har något i datorn som är trasigt.

Det kan till exempel vara något typsnitt som spökar.

I så fall kör Typsnittsbok och ta bara bort sådant som är trasigt.

Fattar noll med Typsnittsbok och cachefiler. Jag har aldrig joxat med det.

Puh! Är det så enkelt? Okey, jag låter den rulla och hoppas på det bästa.

Super.

Puh! Är det så enkelt? Okey, jag låter den rulla och hoppas på det bästa.

Super.

Får du det att funka?

Min boll är fortfarande uppe och snurrar.

Jag installerade om min dator häromdagen bara så det vore ju jävligt skumt att den skulle ha några korrupta filer lixom.

Sen verkar det ju som att det är rätt så många som har detta problem, en allvarligt bugg som Apple verkar ha missat...

Japp, nu är allt ok. Jag lät iPhone vara inkopplad med datorn och iTunes uppe cirka 10 minuter så släppte det. Fick göra samma sak med paddan. Men nu som sagt rullar det på. Sååååå nu kan iOS 5 komma.

Japp, nu är allt ok. Jag lät iPhone vara inkopplad med datorn och iTunes uppe cirka 10 minuter så släppte det. Fick göra samma sak med paddan. Men nu som sagt rullar det på. Sååååå nu kan iOS 5 komma.

Så det är ingen boll som kommer upp o snurrar varenda gång du kopplar in den i iTunes då? Bara den första gången (till bollen har försvunnit)

Tycker det är konstigt att jag kan koppla in min fästmös iPhone i min dator och det funkar som det ska göra men inte med min egna iPhone...

Nix. Bollen är borta. Konstigt att det inte funkar för dig. Hur länge har du haft din iPhone ihopkopplat med iTunes?

Nix. Bollen är borta. Konstigt att det inte funkar för dig. Hur länge har du haft din iPhone ihopkopplat med iTunes?

Snart i en halvtimma.

Ser att när man kopplar ur iPhonen så kommer det upp på iTunes uppdaterar filer i iPhone (eller något liknande)

Äre det den gör alltså, utan att man vet om det egentligen...

Det var samma för mig. Men jag tror inte den håller på med det. Ha tålamod så hoppas vi att det släpper.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...