Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iCloud online

Mäster G

Recommended Posts

Lyckades logga in i iCloud i morse. Skärmbild nedan. Nu saknas bara iOS 5 och det kommer ju senare idag. Spännande.

post-266-051032400 1318403050_thumb.jpg

Såg det med nu men måste upd. osx eller telen men hittar inga upd. till datorn och när jag trycker på "läs hur du gör" för att fixa de så finns inte den sidan på apple.

http://www.apple.com/icloud/setup

Såg det med nu men måste upd. osx eller telen men hittar inga upd. till datorn och när jag trycker på "läs hur du gör" för att fixa de så finns inte den sidan på apple.

http://www.apple.com/icloud/setup

Samma problem för mig...

Kan ej logga in i molnet med mitt iTunes-konto då det kommer ett meddelande som säger att jag ska gå in i Systeminställningar i MacOS Lion, men där finns ingenting iCloud...

Kommer Apple under dagen släppa ytterligare en uppdatering till OSX? Igår var det ju endast iTunes som fick en uppdatering...

Det är systemuppdateringen till 10.7.2 som kommer att innehålla iCloud.

Ok. Då förmodar jag att denna systemuppdatering lanseras under dagen?

Det är systemuppdateringen till 10.7.2 som kommer att innehålla iCloud.

Det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut för mig - jag kör fortfarande snow leopard.

Det ska bli spännande att se hur det kommer att se ut för mig - jag kör fortfarande snow leopard.

Det kommer INTE att gå. Det står klart och tydligt på icoud.com att Lion och/eller iOS5 krävs.

Och vad avser lion är det 10.7.2 som krävs.

post-19354-089721000 1318409192_thumb.png

Det kommer INTE att gå. Det står klart och tydligt på icoud.com att Lion och/eller iOS5 krävs.

Och vad avser lion är det 10.7.2 som krävs.

Jo, det är klart.

Men hur kommer iCloud Mail fungera för "andra mailkilents"? Räknas Mail in eller är det spärrat. Som sagt - ska bli intressant att se hur det fungerar lite senare idag. Pa min iPod och iPhone kommer jag att köra iOS5. Det är kombinationen som jag intresserar mig för.

Nu fungerar det att logga in på iCloud! Gör ju enbart så att klockan går ännu seeeegare.

www.icloud.com

edit: så uppspelt att jag stavar fel :P

Mellan kl. 19:00-20:00 får du vänta till :)

Startar upp macen vid 17.30 när jag kommer hem. Sen väntar jag framför datorn tills jag laddat hem iOS uppdateringen och installerat. :) Vill testa iCloud and iMessages direkt.

Stör mig på att man måste ha en @me.com adress samt att det dyker upp två nya kalendrar som heter Arbete och Hem... känns inte riktigt som "It just works", som det lovades...

Edit: Synkningen mellan iOS5 och iCloud funkar bra (lite seg men den går).. däremot så verkar inte synkningen menllan iCloud-Macbooken funka alls... (kanske beror på att det inte aktiveras förän 10.7.2 kommer)

Vill testa iCloud and iMessages direkt.

Inget speciellt med iMessage egentligen.

Blir bara en annan färg på texten om du skickar till en annan enhet som har iOS5.

Ja jag har iOS5 inlagt :)

Inget speciellt med iMessage egentligen.

Blir bara en annan färg på texten om du skickar till en annan enhet som har iOS5.

Ja jag har iOS5 inlagt :)

Hmmm. Later ju inte sa spännande men det som ska bli intressant är ju naturligtvis att skicka mellan olika iOS saker. I tyskland har jag Telekom (motsvarande Telia) och världens sämsta SMS-servicepaket. Kan skicka 40 gratis SMS per manad. Sen kostar det. Da bade jag och min flickvän har iPad och iPhones kommer det att bli lite billigare framöver. :)

Hmmm. Later ju inte sa spännande men det som ska bli intressant är ju naturligtvis att skicka mellan olika iOS saker. I tyskland har jag Telekom (motsvarande Telia) och världens sämsta SMS-servicepaket. Kan skicka 40 gratis SMS per manad. Sen kostar det. Da bade jag och min flickvän har iPad och iPhones kommer det att bli lite billigare framöver. :)

Nä det är inget speciellt men varför har du inte installerat WhatsApp som gör samma sak som iMessage och lite till?

Nä det är inget speciellt men varför har du inte installerat WhatsApp som gör samma sak som iMessage och lite till?

för man vill inte ha sina meddelanden uppdelade på två appar...

för man vill inte ha sina meddelanden uppdelade på två appar...

Kanske inte det men eftersom han har ett abonnemang som innebär dyra sms så hade det varit smartare att installera WhatsApp för det har funnits länge.

Men nu när iMessage finns slipper han det men det har mycket färre funktioner än WhatsApp

Hade hoppats på lite mer Dropbox-liknande funktionalitet. Vore smidigt om man kunde lagra valfria filer.

Funkar inte att logga in med mitt apple ID på macen

Står "This device is no longer eligible for creating a free iCloud account"

Nån som vet vad som kan va fel? Knappast kan väl min dator vara för gammal? =)

Det var lite knepigt, hade också hoppats på något i menyraden eller under Gå

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...