Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iP4 baksida från cnn.cn, vilka kostnader får jag räkna med?

Fructis

Recommended Posts

Hej allihopa!

Tänkte kolla med er om någon har testat att beställa från cnn.cn ?

Hade tänkt att beställa ett par olika baksidor till iP4 - bla. Denhär - http://cnn.cn/shop/apple-iphone-diamond-black-back-cover-metal-tabs-silver-metal-insert-p-11777.html

Har sett att iphonereservdelar.se säljer liknande, om inte exakt samma modell, dock till ett högre pris.

Vet någon om de medföljande kostnaderna såsom skatt, moms och tullavgifter alltid tillkommer när man beställer från denna site? Eller skriver dom "gift" på paketet?

Ge mig gärna ert personliga omdöme om sidan, allt från leverans till kvalité av den produkt ni beställde.

Tack på förhand!

Jag har inte köpt från denna sidan någon gång innan, men jag har beställt en hel del från ebay, och jag har aldrig behövt betala tull och moms osv. för saker under 200 kr typ. Jag fick betala det när jag köpte ett par hörlurar som kostade endel men aldrig annars. Har då också beställt skal till iPhonen.

Det enda jag kan råda dig till att kolla innan är fraktkostnaden så inte den blir för hög, kan lätt spåra iväg bara för att vi bor i "sverige", har t.ex. betalat över 7 usd i frakt för en skiva, vilket är ganska mycket.

Jag har inte köpt från denna sidan någon gång innan, men jag har beställt en hel del från ebay, och jag har aldrig behövt betala tull och moms osv. för saker under 200 kr typ. Jag fick betala det när jag köpte ett par hörlurar som kostade endel men aldrig annars. Har då också beställt skal till iPhonen.

Det enda jag kan råda dig till att kolla innan är fraktkostnaden så inte den blir för hög, kan lätt spåra iväg bara för att vi bor i "sverige", har t.ex. betalat över 7 usd i frakt för en skiva, vilket är ganska mycket.

Frakten kommer ligga på 5 USD om jag väljer standardalternativet. Den summan är jag villig att betala, med frakt och de låga priset så finns de ingen svensk sida som kan konkurrera om priserna.

iPhoneReservdelar.se

Vi handlar inte där :) men den är mycket lik om inte samma

12,5USD + 5USD i frakt ger 17,5USD som är lite grovt räknat ca 120kr så du sparar hela 79kr på att ta det från kina, vänta 1v eller 2 på att den kommer.

Ang tull och moms så är det inte troligt att du som privatperson kommer att råka ut för detta, dock inte helt omöjligt, och då är det momsen vi pratar om (behöver jag påpeka att den är 25%)

Sedan så kan den faktiskt bli skadad i transport bristande kvalitet osv.

Upp till var och en hur de vill göra. Köpa tryggt och snabb leverans, eller lite otryggare med längre leverans fast billigare

Vi handlar inte där :) men den är mycket lik om inte samma

12,5USD + 5USD i frakt ger 17,5USD som är lite grovt räknat ca 120kr så du sparar hela 79kr på att ta det från kina, vänta 1v eller 2 på att den kommer.

Ang tull och moms så är det inte troligt att du som privatperson kommer att råka ut för detta, dock inte helt omöjligt, och då är det momsen vi pratar om (behöver jag påpeka att den är 25%)

Sedan så kan den faktiskt bli skadad i transport bristande kvalitet osv.

Upp till var och en hur de vill göra. Köpa tryggt och snabb leverans, eller lite otryggare med längre leverans fast billigare

Missförstå mig inte, jag förstår att du vill promota ditt företag.

Hade det handlat om en eller två baksidor till telefonen hade jag inte brytt mig om det handlar om "hela 79kr"

Men eftersom att det handlar om flera baksidor samt ett par skal så går den summan jag sparar in från 79kr till betydligt mycket mer.

Och eftersom att du mer eller mindre säger att det är i princip samma varor jag köper därborta samt att risken att bli tullad är liten så tror jag att jag väljer cnn.cn

Återigen: Är det någon som köpt därborta och kan ge lite feedback?

iPhoneReservdelar.se

Observera vad en annan medlem noterat, är det låga belopp ingen tull och moms köper du för mycket pengar för att tjäna mycket pengar är det mer troligt att du får betala moms.

företaget verkar vara OK kör på

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...