Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Funderar på att köpa begagnad Macbook

Strubje

Recommended Posts

Hejsan! Jag funderar på att köpa mig en macbook pro att ha som jobbdator och komplement till min imac. Det jag undrar lite över är vad jag bör titta efter (inköpskvitto, specifika slitagegrejer etc) och vad ett snittpris kan vara för en standardmodell (13 eller 15 tum)

Mvh johan

följ lite olika auktioner på Tradera.

kolla:http://www.mac2sell.net/index.se.php

för värde på begagnat

kolla mactracker på nätet för att se alla macmodeller (inkl specifika delar) som gjorts...

Gör en sökning eller två här i forumet. Det finns en mängd trådar om vad man ska tänka på när man köper begagnat.

Har ni nån idé om vad man bör kolla i själva mjukvaran också om man väl tar sig och kollar in nån beggad? Man märker ju om en dator är ovanligt seg eller så, men finns det några specifika saker som man kan kolla?

Kvitto på inköp ger ju alltid extra tyngd. De grå återställningsskivorna (1&2) ska du alltid ha med till just din modell. Du kan prova att starta från dem (håll ner C under uppstart med skivan i), är de fel står det att de inte fungerar med den modellen. Eventuella andra skivor (OS X 10.6, iWorks, Office) till programvara och licenser ska följa med. Annars är det att betrakta som piratkopia (enligt lagen) och tillför inget värde på priset, snarare tvärt om eftersom du måste själv måste köpa in licenser.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...