Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Parallels Desktop 7 och Windows7-boot


peter_gavle

Rekommendera Poster

Hej, jag har en ny Macbook Air (Lion+4gb) och har köpt licens av Parallels Desktop 7 och Windows 7 Professional.

 

Jag använder en usb-sata-adapter för att kunna få in Windows i datorn... dvd:n startar och skivikonen dyker upp på skrivbordet... men när jag ska göra en Windows-VM så funkar det helt enkelt inte.. det står bara "fail" på dvdn som fungerar utmärkt i själva Finder. Jag kan inte boota från den bootbara Windows-skivan.

 

Är detta något Air-specifikt för jag har inga som helst problem med min Mac Pro som har "riktig" dvd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du bara installera Windowset med hjälp av ett USB-minne?

 

Jag har testat det med... gjort en image av win-skivan med imgburn och använt avdpcopy.exe för att göra den bootbar sen kopierat framgångsrikt med Microsofts "Win-2-USB-tool"... USB-stickan fungerar i andra datorer för boot.. men inte i parallels.. verkar inte finnas någon sådan funktion att boota från USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök att göra en skivavbild via Skivverktyg, lägg skivavbilden på skrivbordet och använd den för att boota den virtuella maskinen. Det borde funka som du gör, men Windows är notoriskt på att inte vilja boota från en extern vaddetnuänärförnågot, så det kan ju spela in även om det bara är en virtuell dator som försöker boota.

 

Jag ska testa skivverktyg idag för har sett det själv på nåt forum... återkommer med resultat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa skivverktyg idag för har sett det själv på nåt forum... återkommer med resultat...

 

Svar: Fungerar INTE... börjar ana att endast Apples USB-superdrive fungerar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skivavbilden liggande på skrivbordet utan att ha den monterad när du väljer den i Parallels Desktop? Vad får du för felmeddelande? Är det någon skillnad om du väljer att montera skivavbilden innan du väljer den i Parallels Desktop. Skiljer sig felmeddelandet från det du fick tidigare?

 

Ingen skillnad på nåt av de tre alternativen. USB/DVD/ISO... den står "fail" på "boot from...etc"... sen försöker den starta från. Skickar bild...

 

mbair.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatering: Problemet är löst. Det var såhär, att jag försökte Boota från en bootbar KOPIA av original-DVDn. Det funkar på vilken PC som helst men inte Parallels.

 

När jag stoppade i Original-DVD funkade det inte heller, om jag däremot gjorde en dmg av den i skivverktyg och sen bootade från den så fungerade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...