Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa iMac 27 eller vänta?


nano

Rekommendera Poster

Hej.

 

Får börja med att säga att jag är helt grön på Mac.

Har kört Linux i 2 år och har varit nöjd, men känner att jag vill börja jobba mera med film och musik, kanske nått spel oxå.

 

Windows är jag sjukt allergisk emot, så valet faller naturligt på Mac.

 

Jag har tittat på iMac 27 och har beslutat mig för att det är en sådan jag vill ha.

Jag resonerar så att jag köper den värsta så kommer jag klara mig så länge den håller.

Så jag har tittat på denna:

 

 

3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7

4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB

1 TB Serial ATA-enhet + 256 GB SSD-hårddisk

AMD Radeon HD 6970M 2 GB GDDR5

Apple Magic Mouse + Magic Trackpad

Apple Wireless Keyboard (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

 

Minne köper jag 8 GB till från annan firma.

 

Så frågorna är:

 

Är det någon mening att vänta på en ny modell? (Inte rent prestandamässigt, för det klarar jag mig lätt på ovanstående. Jag tänker mer på om det ryktats på nya finesser och design). Har tittat på Mac Rumors och där rekommenderas det att vänta.

 

Går det att köpa typ ovanstående modell när den är utgående, och brukar priserna då bli mycket billigare?

 

Tack på förhand.

Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer ut en "ny" en gång om året i snitt men man vet aldrig. Dagens modell kom i maj 2011 med en helt ny processorfamilj så den borde ha ett halvår kvar. MOdellbyten i Apples värld smygs på för att man ska kunna sälja till fullpris så länge som möjligt. Sen är det upp till återförsäljarna att sälja ut de maskiner man har på lager. Ofta är det ganska små rabatter så det är ofta smartare att köpa den nyare modellen.

...

Det som kan komma på nästa iMac är förmodligen USB 3, annars kan jag inte minnas något speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på om du orkar vänta eller måste ha den nu, för det borde nog komma en ny ganska snart, men det kan nog också ta ett halvår inan nästa modell kommer.

Dock så är det inte inte något speciellt som pekar mot någonting speciellt med nästa version, mer än usb 3 som Axelman ska... eventuellt så kan iMacen få ny design i nästa generation.

 

Men jag läste någonstans att radeon 6970m är tillräckligt snabbt för att ta vara på 2GB minne så man kommer bara kunna utnyttja de extra minnet om man gör väldigt specifika uppgifter, läs: inte i spel. Kan vara värt att kolla upp det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag inte något "proffs" på Mac ännu men visst kan jag en del, egentligen kan jag nog mer, eller åtminstone, lika mycket om Mac som om PC och jag tror faktiskt att jag har mer eller mindre bott på Apples hemsida det senaste året tongue.gif

 

Så till det jag ville säga...

 

... / det som kan komma på nästa iMac är förmodligen USB 3, annars kan jag inte minnas något speciellt / ...

Tror också att detta stämmer. Har läst att nästa generations Intel-processor, Ivy Bridge, får stöd för USB 3.0, vilket borde resultera i att även Apple bestämmer sig för att använda sig av USB 3.0.

 

Däremot förstår inte jag hur nu PC-tillverkare, som använder Intels Sandy Bridge-processor, kan använda USB 3.0 redan nu om nu Ivy Bridge blir Intels första processor som stödjer USB 3.0? fundersam.gif

 

... / för det borde nog komma en ny ganska snart, men det kan nog också ta ett halvår inan nästa modell kommer / ...

Tror inte det kommer någon ny Mac-dator förrän nästa år, förutom möjligtvis Mac Pro.

Eftersom inte Ivy Bridge kommer förrän då (kvartal 2 år 2012?).

 

... / mer än usb 3 som Axelman ska... eventuellt så kan iMacen få ny design i nästa generation / ...

Jag tvivlar dessutom på att iMacen skulle få ny design, varför ändra på en vinnande design?

Inte heller tror jag MacBook Pro får någon ny design i nästa generation... av precis samma anledning.

Men å andra sidan så behöver man väl uppdatera produkterna (både vad gäller hård- och mjukvara) innan försäljningen minskar och inte när den väl gör det?

Men oavsett ny design eller inte så lär en eventuell nydesign följa samma designspråk som nu. Alltså inga nya material såsom Liquidmetal eller liknande, men det är ju inte omöjligt, speciellt inte eftersom Apple ofta har varit "först" med att introducera någonting nytt och revolutionerande.

 

Sedan tror jag, givetvis, att nästa generations iMac får Bluetooth 4.0, precis som iPhone 4S, Mac Mini och MacBook Air numera har. Även övriga Macar och i-prylar lär ju få Bluetooth 4.0 i dess nästkommande generation(-er).

 

Vad som skiljer Bluetooth 4.0 emot de tidigare generationerna finns det information om här, men vad det nu är som skiljer version 4.0 och 3.0 emot 2.1 förutom High Speed vet jag inte. Och hur mycket man märker av High Speed har jag definitivt ingen aning om.

 

Om Apple väljer att ta bort SuperDriven även i iMacen återstår väl att se, men i iMacen tar den väl "ingen plats" så att säga (tillskillnad mot i bärbara datorer) så jag är tveksam till det men jag skulle inte heller bli förvånad om de gjorde det.

 

Utöver ovan nämnda så tror jag inte det blir några "nyheter", möjligtvis upp till 3 TB HDD.

 

Det här är i alla fall vad jag tror kan komma i nästa generations iMac smile.gif

Och huruvida du ska köpa en iMac nu eller vänta tills nästa generation vet inte jag.

 

Text i fet stil är vad jag tror kommer att finnas i nästa generations iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vänta på nästa modell faller sig ganska onödigt, vad du kan göra om du absolut vill ha det senaste är att inhandla din imac nu och sälja den vid lanseringen av den senare modellen om den känns lockande, mac har en bra andrahandsvärde.

 

Alla med begränsade resurser inklusive mig själv vill gärna vänta med dom stora köpen i tron av att nästa gen. kommer bli så mycket bättre, i regel blir det inte så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Tack för alla goda råd och bra svar.

Efter mycket velande fram och tillbaka så har jag nu "klippt till".

 

Det blev följande:

 

 

3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7

4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB

1 TB Serial ATA-enhet + 256 GB SSD-hårddisk

AMD Radeon HD 6970M 1 GB GDDR5

Apple Magic Mouse + Magic Trackpad

Apple Keyboard med numerisk del (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

 

Därefter beställde jag 8 GB till från annan firma.

 

Just nu är det lite blandade känslor. Lite "va fasen har jag gjort. Köpt en dator för 27000 när min linux maskin fungerar", men samtidigt väldigt nyfiken på vad för möjligheter som döljer sig med den nya datorn.

Tror iaf. att jag kommer bli som ett barn som väntar på julafton i början på nästa vecka :D

 

MVH

Mårten Svensson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej.

 

Tack för alla goda råd och bra svar.

Efter mycket velande fram och tillbaka så har jag nu "klippt till".

 

Det blev följande:

 

 

3,4 GHz Quad-Core Intel Core i7

4 GB 1333 MHz DDR3 SDRAM - 2 x 2 GB

1 TB Serial ATA-enhet + 256 GB SSD-hårddisk

AMD Radeon HD 6970M 1 GB GDDR5

Apple Magic Mouse + Magic Trackpad

Apple Keyboard med numerisk del (Svenskt) & Användarhandbok (Svensk)

 

Därefter beställde jag 8 GB till från annan firma.

 

Just nu är det lite blandade känslor. Lite "va fasen har jag gjort. Köpt en dator för 27000 när min linux maskin fungerar", men samtidigt väldigt nyfiken på vad för möjligheter som döljer sig med den nya datorn.

Tror iaf. att jag kommer bli som ett barn som väntar på julafton i början på nästa vecka :D

 

MVH

Mårten Svensson

 

tja mårten.. får höra nu hur du tycker att den funkar positivt och negativ..

Har själv funderingar på och köpa imac 27 tum 2.7 ghz för 15490 som finns på sidan.. .=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[...]

 

Tror också att detta stämmer. Har läst att nästa generations Intel-processor, Ivy Bridge, får stöd för USB 3.0, vilket borde resultera i att även Apple bestämmer sig för att använda sig av USB 3.0.

 

Däremot förstår inte jag hur nu PC-tillverkare, som använder Intels Sandy Bridge-processor, kan använda USB 3.0 redan nu om nu Ivy Bridge blir Intels första processor som stödjer USB 3.0? fundersam.gif

[...]

Men oavsett ny design eller inte så lär en eventuell nydesign följa samma designspråk som nu. Alltså inga nya material såsom Liquidmetal eller liknande, men det är ju inte omöjligt, speciellt inte eftersom Apple ofta har varit "först" med att introducera någonting nytt och revolutionerande.[...]

 

Ivy Bridge blir den första Intel-CPU med inbyggda styrkretsar för USB3 men det betyder inte att det inte går att ordna på andra sätt, t.ex. med ett separat chip på moderkortet. Orsaken till att Apple inte använt detta kan vi bara spekulera i; energiförbrukning, platsbrist eller ren olust från salig Steve?

 

Apple må ofta ha varit först att introducera "något nytt och revolutionerande" men det betyder ju inte att det får genomslag. Precis som Betamax är betydligt bättre än VHS så vann USB över Firewire. FW är både snabbare och robustare men FW-diskar kostar alltid flera hundringar mer än motsvarande USB-disk. DisplayPort har fått ett ytterst litet genomslag jämfört med HDMI som används på i stort sett all hemelektronik. Hur det går för Thunderbolt återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja mårten.. får höra nu hur du tycker att den funkar positivt och negativ..

Har själv funderingar på och köpa imac 27 tum 2.7 ghz för 15490 som finns på sidan.. .=)

 

Hej

 

Jag är riktigt nöjd med denna maskin. I början tyckte jag faktiskt det var jobbigt med den stora skärmen, men efter en vecka så blev jag van och nu älskar jag den. Ångrar inte att jag tog en 27:a. Datorn är väldigt snabb med SSD disken.

 

Det ända som krånglat hittills var en skiva som inte villa matas ut när jag tryckte "mata ut". Fick köra ett kommando i terminalen.

 

Det jag har testat hittills har fungerat bra. Importerar och redigerar gamla Hi8 band i iMovie. Fantastiskt kul och lättjobbat program.

Kör även traktor (DJ-program).

 

Går utmärkt att köra två program t.ex. webbläsaren bredvid varandra i.o.m. den stora skärmen.

 

Jag har inte testa att spela något på den.

 

Sen har jag ännu inte vant in mig i OS X. Tänkte jag skulle sätta mig någon helg och bara "öva" på knepen i operativsystem och lära mig dess uppbyggnad.

Men det mesta fungerar från "srcratch". Plugga in skrivaren och den bara går, plugga in DJ-controllern och det bara går utan att krångla med drivrutiner.

 

Bara fråga på om det är något mera.

 

God jul.

 

MVH

Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Man kan spekulera i all oändlighet huruvida man skall vänta eller inte, vad kommer det bli för nyheter, är det värt att vänta osv...

iMac som den är idag är redan en fantastisk maskin både estetiskt och prestandamässigt anser jag, men även jag funderar på att vänta, är också sugen på en iMac 21,5 eller 27". Vet inte riktigt vad jag vill ha, 27" känns såååå stort att sitta framför? Men kanske som du skriver Mårten, det är en vanesak? :)

 

Iaf, det jag har läst och hört ryktas om som KAN komma att dyka upp i nästa version är följande:

 

#1: Ivy Bridge processorn (skall enligt rykten börja säljas i Mars, så en ny iMac lär inte dyka upp innan dess!)

#2: USB 3.0 stöd

#3: Bluetooth 4.0 stöd, förutom High Speed på BT4 så är den även otroligt mycket mer strömsnål. Vilken kanske inte spelar någon roll på själva iMacen, men däremot på dess tillbehör som ansluts. Idag är Bluetooth en ganska energislukande funktion och man vill ofta inte ha Bluetooth alltid aktiverat på sin telefon tex pga detta. Hade varit mycket skönt att alltid kunna ha det aktiverat i framtiden! Ett litet klockbatteri sägs kunna hålla i ett år till vissa ändamål.

#4: Integrerad TV funktionalitet, rykten går om att Apple kommer att ge sig in i TV världen med nytänk och revolutionerande nyheter. Och med stor sannolikhet börjas det genom att integrera detta i dom nuvarande iMac:arna för att sedan uttöka till större enheter. I mitt fall hade det varit lysande med TV funktionalitet eftersom den kommer att stå i köket.

#5: Nytt grafikkort från AMD, uppgradering till AMD Radeon HD6990M på vissa modeller.

#6: SSD disk som standard, alternativt en hybrid disk med SSD och SATA i samma disk.

#7: HiDPI Retina skärm, helt ny skärm med Retina stöd och (dubbel upplösning?).

 

Man kan ju bara hoppas att något utav dessa rykten stämmer! :)

Jag kommer vänta iaf, antingen blir jag besviken utav uppdateringen men kan köpa dagens iMac till lite bättre priser när den nya generationen lanseras. Eller så kommer jag vilja ha den nya generationen med förhoppningsvis bättre prestanda till ungefär samma priser som idag.

 

För övrigt Mårten, har du testat några spel på dina nya fina dator? Det är ju trots allt en riktig best du har köpt, så den lär ju kunna köra en hel del spel i riktigt fin upplösning och detaljrikedom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27" är inte för stort! Helt underbar bild. Nackdelen är att nu sitter tre barn framför den och kollar SVT play med HD upplösning och argumentet för att köpa iMac var att nu kanske jag kan få lite lugn och ro i arbetsrummet så kan barnen fortsätta "låna" pappas MB. Nu får man vänta tills barnen lagt sig så man kan ha nya datorn för sig självTEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif. Köp en 27" om du prioriterar snygg stor bild och mycket arbetsyta, köp 21,5" om du vill lägga pengarna på marginellt bättre processor eller SSD. Minne köper du såklart inte från Apple.TEMP-CustomEmoticon_MSN.madde_h@hotmail.com_-zova_2.gif

Man kan spekulera i all oändlighet huruvida man skall vänta eller inte, vad kommer det bli för nyheter, är det värt att vänta osv...

iMac som den är idag är redan en fantastisk maskin både estetiskt och prestandamässigt anser jag, men även jag funderar på att vänta, är också sugen på en iMac 21,5 eller 27". Vet inte riktigt vad jag vill ha, 27" känns såååå stort att sitta framför? Men kanske som du skriver Mårten, det är en vanesak? :)

 

Iaf, det jag har läst och hört ryktas om som KAN komma att dyka upp i nästa version är följande:

 

#1: Ivy Bridge processorn (skall enligt rykten börja säljas i Mars, så en ny iMac lär inte dyka upp innan dess!)

#2: USB 3.0 stöd

#3: Bluetooth 4.0 stöd, förutom High Speed på BT4 så är den även otroligt mycket mer strömsnål. Vilken kanske inte spelar någon roll på själva iMacen, men däremot på dess tillbehör som ansluts. Idag är Bluetooth en ganska energislukande funktion och man vill ofta inte ha Bluetooth alltid aktiverat på sin telefon tex pga detta. Hade varit mycket skönt att alltid kunna ha det aktiverat i framtiden! Ett litet klockbatteri sägs kunna hålla i ett år till vissa ändamål.

#4: Integrerad TV funktionalitet, rykten går om att Apple kommer att ge sig in i TV världen med nytänk och revolutionerande nyheter. Och med stor sannolikhet börjas det genom att integrera detta i dom nuvarande iMac:arna för att sedan uttöka till större enheter. I mitt fall hade det varit lysande med TV funktionalitet eftersom den kommer att stå i köket.

#5: Nytt grafikkort från AMD, uppgradering till AMD Radeon HD6990M på vissa modeller.

#6: SSD disk som standard, alternativt en hybrid disk med SSD och SATA i samma disk.

#7: HiDPI Retina skärm, helt ny skärm med Retina stöd och (dubbel upplösning?).

 

Man kan ju bara hoppas att något utav dessa rykten stämmer! :)

Jag kommer vänta iaf, antingen blir jag besviken utav uppdateringen men kan köpa dagens iMac till lite bättre priser när den nya generationen lanseras. Eller så kommer jag vilja ha den nya generationen med förhoppningsvis bättre prestanda till ungefär samma priser som idag.

 

För övrigt Mårten, har du testat några spel på dina nya fina dator? Det är ju trots allt en riktig best du har köpt, så den lär ju kunna köra en hel del spel i riktigt fin upplösning och detaljrikedom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant tråd att följa. Jag ska också gå över från PC till MAC och var inne på den lokala MAC butiken. Säljaren rekommendera mig starkt att vänta då en uppdatering var på G enl honom. Fick svaret om du inte är i akut behov så vänta. Bra säljare förresten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok- intressant , säg att de släpps någon gång under våren,

Vad tror ni art priserna kommer hamna på? Och kommer dom "gamle" iMac gå ner i pris markant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok- intressant , säg att de släpps någon gång under våren,

Vad tror ni art priserna kommer hamna på? Och kommer dom "gamle" iMac gå ner i pris markant?

 

Du kan räkna med ungefär samma prisnivå som nu om inte dollarn far iväg som sagt var. Men det har alltid varit svårt att få tag i en utgången till vesäntligt lägre pris. Det brukar oftast skilja så lite att det inte är värt att köpa den med tanke på att prestandaökningen oftast är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte något som skulle påverka dollarn avsevärt de nästkommande 3 månaderna. Hoppas verkligen på en uppdatering inom 90 dagar!=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt Mårten, har du testat några spel på dina nya fina dator? Det är ju trots allt en riktig best du har köpt, så den lär ju kunna köra en hel del spel i riktigt fin upplösning och detaljrikedom?

 

Hej.

 

Nä inget spel, mitt intresse för spel är mycket lågt. Möjligtvis att man köper Diablo III, men annars så har jag inget intresse av att spela särskilt mycket. Därav känns det helt rätt med Mac och saknar inte Windows. Körde även Linux i två år innan jag gick över på Mac.

 

Jag håller just nu på att redigera film med iMovie vilket givetvis flyter på riktigt bra. Så visst jag har kanske köpt en bättre dator än vad jag behöver, men jag ville inte ångra mig i efterhand att jag inte valde mer och större osv ;)

 

/Mårten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Nä inget spel, mitt intresse för spel är mycket lågt. Möjligtvis att man köper Diablo III, men annars så har jag inget intresse av att spela särskilt mycket. Därav känns det helt rätt med Mac och saknar inte Windows. Körde även Linux i två år innan jag gick över på Mac.

 

Jag håller just nu på att redigera film med iMovie vilket givetvis flyter på riktigt bra. Så visst jag har kanske köpt en bättre dator än vad jag behöver, men jag ville inte ångra mig i efterhand att jag inte valde mer och större osv ;)

 

/Mårten

 

Hej mårten har några frågor till dig ang iMac du har :) men ska förklara lite hur min situation ser ut.

Så jag står vid valet om jag ska köpa en iMac nu eller vänta 2-3 månader som ryktet säger eller kanske senare.

Mina behov är redigera kortfilm/ redigering av bilder- kortfilmer är familjen, semestrar-bilträffar osv samtidigt som

man tar kort Jag redigerar i final cut pro nu men datorn laggar sönder och klippen låser datorn m.m har testat imovie med

men samma sak där :/ kamera jag filmar med -canon xa10- gopro hd hero 2, och kommer kanske köpa en 5d mark 2 och lämna tillbaka xa10

Spela gör jag knappt. kanske om sonen vill ha något lek och lär program :)

 

 

Den datorn jag har nu är en

Macbook från 2006

2.4 ghz intel core 2 duo

2 gb ram ddr3

260 gb

geforce 9400 m 256 mb

snow leopard

Datorn en helt klart ett av dom bästa jag har och har funkar riktigt bra till bildredigering surf mail, ja ailt vardagligt,men allt utom till film :/

 

Nu vet jag att du har en värsting iMac :) och den jag är ute efter är en iMac 27 tum 2.7 ghz ,4 gb ram, 1 t hårddisk dvs den för 15490 som finna på prisjakt.

ramminnet kan man ju i efterhand uppgradera.

 

Mina frågor är:

 

Hur funkar redigeringen med filer i imovie- laggar de?

Har du testat Final cut pro och om ja - hur flyter filerna i de programmet?

Tror du att den datorn jag tittat på räcker till dom behoven jag har som jag nämn lite längre upp? dvs filmning utan att de hackar sönder osv.

Borde jag uppgradera till större processor?

kommer man klara sig på den datorn i 5-6 år? om jag nu uppgradera med mer ram.

 

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har budget 27:an och märker enorm skillnad när jag kör iMovie eller Aperture jämfört med min MB unibody med 4GB ram. Jag har iofs uppgraderat till 12 GB ram för ca 400 kr. Inga badbollar eller tokhängningar nu inte. Allt fungerar friktionsfritt och nu är det roligt igen att redigera både foto och video. Har givetvis provat att pressa datorn genom att köra alla krävande program samtidigt och iMacen bara tuggar på utan ansträngning. Har idag inte behov av en kraftfullare dator och kände att jag inte ville vänta så jag slog till lch ångrar det inte än iaf. Kommer det en ny till våren så köper jag en till till hösten så kan barnen få den gamla ;-) Nej det blir nog trädäck för skattepengarna i år vilket inte är helt fel det heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1326401721[/url]' post='1509989']

Jag har budget 27:an och märker enorm skillnad när jag kör iMovie eller Aperture jämfört med min MB unibody med 4GB ram. Jag har iofs uppgraderat till 12 GB ram för ca 400 kr. Inga badbollar eller tokhängningar nu inte. Allt fungerar friktionsfritt och nu är det roligt igen att redigera både foto och video. Har givetvis provat att pressa datorn genom att köra alla krävande program samtidigt och iMacen bara tuggar på utan ansträngning. Har idag inte behov av en kraftfullare dator och kände att jag inte ville vänta så jag slog till lch ångrar det inte än iaf. Kommer det en ny till våren så köper jag en till till hösten så kan barnen få den gamla ;-) Nej det blir nog trädäck för skattepengarna i år vilket inte är helt fel det heller.

 

Skönt och höra chulle- då kan jag köpa 2.7 ghz 4gb utan och behöva skämmas :) Vad är de för minne som kostar 400 kr? Och hur fort efter satte du ditt dem efter köpet av imacen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är RAM-minnet som blir begränsningen. 4 GB är för litet arbetsbord för film och ljud. Satsa på att slänga in 2x4 GB till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pajtor, jag köpte 2 st Team Elite på Kjell o C för 229 kr för 4 GB st. Har sett paket med 2 x 4 för 369 kr på dustin eller jme. Jag tryckte i dem dagen efter. Obs lägg inte datorn ned så som det står på Apples hemsida, låt datorn stå kvar på sin fot med ryggen vinklad ut från skrivbordet så bli det lättare att ta ut ( om du behöver det) och sätta i de nya minnena. Jag provade båda sätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1326406046[/url]' post='1510022']

Hej Pajtor, jag köpte 2 st Team Elite på Kjell o C för 229 kr för 4 GB st. Har sett paket med 2 x 4 för 369 kr på dustin eller jme. Jag tryckte i dem dagen efter. Obs lägg inte datorn ned så som det står på Apples hemsida, låt datorn stå kvar på sin fot med ryggen vinklad ut från skrivbordet så bli det lättare att ta ut ( om du behöver det) och sätta i de nya minnena. Jag provade båda sätten.

 

Thx chulle. Blir och vänta för min del och hoppas Apple släpper 1 gb grafikkortet på budget varianten, då säljarna trodde inte jag skulle klara mig med 512mb. Jobbigt att man inte kan testa :/ Aja, får hoppas att Apple släpper en ny snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med köpet, medans du väntar på 1GB grafikkort i nya iMac njuter jag av min 27" med 512MB grafik :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är min första postning här. :)

 

Jag tänkte köpa en iMac. Första gången, har alltid haft en PC.

 

Gick in Apple store förrigår och kollade. En försäljare kom fram till mig och vi diskturear vilket typ av iMac jag ska ha.

Är sugen på att lira Star Craft 2, trodde det skulle bli bra med andra starkare dator den 21 tum med 2,7 ghz.

 

Han sa det räcker med den längsta priset på iMacen för att kunna spela. Han sa själv att han spelar också Star Craft 2 på sin 5 år gamla macbook pro på bra grafik.

 

Sen han rekommenderade mig att inte köpa nuvarande modellerna eftersom han misstänker att det ska komma en ny iMac väldig snart inom 1-2 månand, då kan köpa för samma pris som de gamla.

 

Så tror jag att du bör helst vänta lite med köpet som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...