Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min macbook startar inte!


emilsoderquisr

Rekommendera Poster

emilsoderquisr

Hej! Min macbook pro som är 1,5 år gammal hängde sig igår. Ingenting fungerade så jag startade om den. Då gick det att slå in lösenordet, men sen såg jag bara bakgrundsbilden! Efter typ 5 minuter kommer inloggningen upp igen.. Vad kan detta vara för fel?

Jag har försökt att sätta in installeringsskivorna men det verkar inte fungera alls. Låter konstigt från CD-läsaren så misstänker nästan att den är sönder...

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sätt in installations skivan, stäng av den, håll inne "alt" under hela uppstarten tills det kommer upp två stycken ikoner, välj installations skivan och sedan tryck enter! du kanske helt enkelt behöver installera OSet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara hårdvarufel. Den typen av plötsligt uppträdande kan inträda när internminnet, RAM, spökar. Det kan ha blivit lite glapp (förhoppningsvis) eller fel på något av dem eller en minnesbank. Testa att ta i och ur dem för att fräscha upp kontaktytorna. Om inte det fungerar, testa att ta ur en och en, samt skifta dem i respektive minnesbank. Du begriper nog vad jag menar om du funderar lite. Beroende på vilken mac du har finns guide här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...