Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hyra film med undertexter på Apple TV?


Lewin

Rekommendera Poster

Jag läste för ett tag sen att om vi i sverige har en apple tv och ska hyra film på den så kan vi inte få undertexter? Stämmer det fortfarande? Eftersom apple tv nu finns på svenska apple store?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste för ett tag sen att om vi i sverige har en apple tv och ska hyra film på den så kan vi inte få undertexter? Stämmer det fortfarande? Eftersom apple tv nu finns på svenska apple store?

 

Om det finns en liten symbol som det står cc på finns det undertext.

 

Jag har inte hittat någon film med svensk text ännu utan engelska finns då och då på filmerna enbart att tillgå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar man på filmen Black Swan i iTunes på datorn eller på iPad så står det att det finns svenska undertexter.

Hoppas det dyker upp på alla filmer dock...

 

cc betyder closed captions och är med största sannolikhet engelska undertexter för hörselskadade.

 

Man verkar inte kunna se någon direkt på ATVn gällande svenska undertexter.

Fixar inte Apple detta så är hela konceptet dömt att misslyckas i norden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ser att det börjat komma lite mer med svensk text och även svenskt ljud, bilar 2 finns både och!

 

Hoppas det fortsätter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Man kan ju välja undertext språk i inställningarna på apple tvn, om man då väljer svenska och fortfarande ser CC bilden borde det inte vara svenska undertexter då?

Man borde ju onekligen kunna på något sätt se om det finns undertexter eller inte, det går ju direkt i itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tryck uppåt en gång på fjärrkontrollen så får ni information om vilka texter det finns på filmen. Just nu har jag bara hitta Black Swan med svenska undertexter samt Bilar 2 med Svenskt Språk.

 

Hoppas att det händer mer på den fronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...