Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mer makt åt Microsoft?


Bulgakov

Rekommendera Poster

Microsoft utvecklar ny programvara som skall hindra piratkopiering:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=119&a=132338

 

Kritikerna tror att Microsft enbart försöker stärka sin maktställning. Vad tror vi?

 

Själv är jag alltid avogt inställd till MS och anar självklart ugglor i mossen. Piratkopiering är utan tvekan ett ofog, men detta liknar mer ett BigBrother-syndrom. :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill man måla fan på väggen kan man ju tro att MS är på väg att försöka skaffa sig monopol på hela internet. Man har ju tydligen deklarerat att Explorer skall upphöra som stand-alone produkt (inte bara för Mac). Vill man få tillgång till nya finesser i framtiden måste man alltså köpa Windows.

 

Microsoft's browser play

 

Forsätter man att utveckla web sidor som bara funkar med IE kommer övriga OS att få problem i och med att Longhorn (efterföljaren till XP) lanseras. Då kommer det att stå "Best viewed with Windows" istället för "Best viewed with IE"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man kan kopiera Microsoft office gör förmodligen att många fler använder programmet, kanske motsatsen också gäller, vilket i såfall skulle göra det lättare för andra program att ta marknadsandelar. Detta kanske är början på slutet av Microsoft Office stora dominans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ziggy Stardust

Hörde att nya Windows versionen ska vara en sk spyware... att folk har koll på vad du gör via internet. Sedan skulle denna anmäla folk som hade "olagliga" filer på datorn så som nedladdadmusik lr något i den stilen. Någon person som hade testat en beta råkade just ut för detta... men det är ju bara ryckten men det om något ger lite 1984 känsla!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm!

 

Jag hatar MS och deras skit program!

Jag tycker att det är en självklarhet att sprida MS program för att krossa dom för gott!

Har ni sett nya Windows Långhorn(vilket skämt!).Ryktet säger också att Långhorn(vem kom på det namnet?)är slöare än XP.Man blir bara SÅ trött på all MS skit.Sämre kodade program än allt som kommer från MS får man ju leta efter.Kopiera Apple är ju det enda dom verkar kunna för tillfället.Bill Gates ÄR inget geni,han är faktiskt en stor fara för hela datorvärlden!

Jag hoppas att alla Mac ägare här slänger alla MS program ni fick med er dator.Jag tycker att MS är pinsamt dåliga.Synd att dom är så stora :(

 

M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som jag tyckte lät obehagligt när det gäller Palladium (som säkerhets-tekniken heter) är att den skall kodas i själva hårdvaran dvs kör du något annat än Windows på en PC så skickas ändå information till ¡ M$!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kanske är början på slutet av Microsoft Office stora dominans.

Jag hoppas verkligen det. Microsofts dominans kanske kan liknas vid Quarks tidigare dominans. Andra Publishing-program har tagit över - främst Adobes program.

 

/MG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kan ju hoppas på att d gör att fler väljer att switcha till Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite information om TCPA.

http://www.againsttcpa.com/

hmm... adressen heter just AGAINST TCPA... chansar på att hemsidan inte visar upp en enda positiv sak med det.

 

jaja, jag hatar inte Microsoft direkt, jag tackar för all utveckling och teknik dom givit oss, och att dom nu KANSKE/MÖJLIGEN drar till med drastiska stora anti-pirat koncept så skyller jag inte allt för mycket på dom, utan mer på dom parasiter på internet/DC/Kazaa som sprider dessa miljontals olagliga kopior av produkter, cd-keys och annan information...

 

men men, så går det när dom inte bevakas, för hur många skulle våga sitta på DC om det fanns lagar som gav polisen rätt att ta fast och straffa dom som sprider olagliga saker över/på internet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...