Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att uppgradera logic 8


Spedoinkle

Rekommendera Poster

Hey!

 

 

Jag vill alltså uppgradera mitt logic från 8 till 9 så jag kan använda det på min nya intel mac, men hur gör jag detta om jag inte ens kan installera

8an in the first place?

 

2009 köpte jag Logic studio pro 8 till min bärbara mac. 2011 köpte jag en ny Imac med intel processor och kan inte installera mitt logic på den

just pga att den är intelbaserad.

 

Jag har även funderat på att installera om min Imac som snow leopard då det tydligen ska funka att ha logic 8 på det men vill häldre uppgradera till 9an

och bevara datorn med Lion. Så ser det som min sista utväg.

 

- Hur funkar det om jag går in på applestore och beställer hem 9ans upgradering? Kan jag installera den då utan att använda mig av logic 8 install disc?

Vet inte hur nått av detta fungerar med uppgraderingar osv så vore väldigt tacksam för all hjälp!

So.. what do i do? :)

 

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Du måste ha 8'an installerad först för att kunna uppgradera. Annars är det ett helt paket du måste köpa. Finns en del begagnade där ute så håll utkik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! Så det finns ingen möjlighet att på nått sätt installera 8 på min nuvarande mac så jag kan köpa uppgraderingen?

 

Ganska dåligt från apple med tanke på hur mycket jag betalade för Logic 8, då känns det som man är ganska låst när det kommer till att köpa en ny dator om man har köpt många dyra program..

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMatte v. 2.0

Okej! Så det finns ingen möjlighet att på nått sätt installera 8 på min nuvarande mac så jag kan köpa uppgraderingen?

 

Ganska dåligt från apple med tanke på hur mycket jag betalade för Logic 8, då känns det som man är ganska låst när det kommer till att köpa en ny dator om man har köpt många dyra program..

 

Mvh

 

Det är klart att Apple löser det där åt dig. Kontakta kundservice så är jag övertygad om att de har en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är klart att Apple löser det där åt dig. Kontakta kundservice så är jag övertygad om att de har en lösning.

 

 

Jo det var precis min första tanke å.

Men jag har pratat med dom och vart runt skickad till 3 olika personer, jag slutade hos en tjej från kanada som erbjöd mig 450kr rabatt ifall jag skulle bestämma mig för att köpa ett helt nytt logic pro för ca 5000kr..

 

När jag då talade om att jag inte hade pengar nog att köpa ett nytt logic pro och frågade om rabatten även gällde om jag bestämde mig för att köpa en express version så svarade hon att hon inte viste och skulle återkomma, vilket hon inte gjort på 1-2 veckor nu..

 

Känns som att det borde finnas fler som upplevt detta och att dom borde ha utformat en lösning.. jag menar, hur tänkte dom från början när ingen kan använda program dom har betalt mycket pengar för bara för att dom köpt en ny dator.. hmm..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, är det ingen av 170 visningar som har någon typ av erfarenhet av detta, eller ense en ide av vad jag kan göra?

 

Blir galen av att ha hela studion uppriggad och inte kunna spela in pga av detta... :(

 

Tacksam för ALL hjälp!

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej,

 

Jag är ny här på MacWorld och har samma problem som trådskaparen. Jag har köpt en fullversion av Logic Studio 8 och har precis köpt min första MacBook och får felmeddelande vid installation om att PowerPC program inte längre stöds och därför går det inte att installera.

 

Helt fantastiskt kasst om detta är sant. Vad kan jag göra? Kan jag köpa en uppgradering från Logic Studio 8 till 9 utan att behöva installera 8:an först? Eller kan jag på något sätt få till en installation av 8:an på min nya MacBook? Via emulatorer eller liknande?

 

Mvh

Emil B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...