Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fått in en annans iPhone-inställningar i min iPhone


Lindlöf

Rekommendera Poster

Hej

 

Min far skulle igår föra över lite musik till sin iPhone. Han brukar synca med en annan dator men valde en annan igår för

där låg musiken han ville ha. När han syncat klart så är nu min systers profil i hans telefon. Hur gör han för återställa till sina

inställningar och kontakter? Man kan högerklicka på sin telefon i iTunes och välja återställa ifrån säkerhetskopia.

Men detta hjälper inte. Ska man återställa den helt sen köra ifrån säkerhetskopia? Någon som haft detta klantiga problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova återställ på datorn han brukar använda och använd rätt backupfil.

Om han vill ha musiken från den andra datorn så får ni helt enkelt kopiera den musiken till hans itunes.

 

 

Ni har gjort ett grundläggande fel. Itunes är byggt för en användare åt gången. Ska man köra fler på en dator så ska man skapa nya användare som har eget itunes och egna inställningar. Synkar man med ngn annans itunes så blir det självklart också fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får koppla den till sin dator och återställa den från egen säkerhetskopia. Visserligen försvinner den nerladdade musiken det går att fixa på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja synkar man en annans bibliotek så ersätter man synken med sitt eget bibliotek.

VIll man ha musik som ligger i en annan dator så kan man exempelvis föra över den till en USB-sticka som man för över till sitt eget iTunes i sin egen dator och då synkar den egna telefonen med det egna iTunes.

 

Han kan inte hämta upp sin säkerhetskopia eftersom iTunes tror att han har din systers telefon och inte sin egen.

 

Så han måste återställa telefonen förs, detta rensar alla inställningar och gör den som ny - detta tar bort identifikationen med din systers iTunes. Nu kan han ställa in den i sitt eget iTunes på sin egen dator och hämta upp en tidigare säkerhetskopia.

 

http://support.apple.com/kb/ht1414?viewlocale=sv_SE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...