Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Battlefield 3 ultra settings

M'aiq

Recommended Posts

Hej, första posten så var snäll!

läste denna tråden men kände inte riktigt att den svarade på min fråga.

Jag har en iMac 27" som jag köpte 2010 och jag är riktigt nöjd med den, men nu kommer ju bjässe-spelet Battlefield 3! Jag spelar för nuvarande på open betan med low-settings bara för att betas har en historia att lagga annars, men jag är sugen på att köra ultra när det väl kommer ut.

Så, finns det ens en möjlighet att uppgradera min 27tummare, kanske även utan att det kostar multum?

preliminära specs

Nej. Tror inte ens den maffigaste Imacen kan köra bf3 i ultra ordentligt. Imacar är inte byggda för att köra senaste spelen på max.

Grafikkorten är helt enkelt för dåliga till imac. Det är mobile versionerna av grafikkorten som sitter i imac. Vanliga kort får helt enkelt inte plats.

Mac Pro kan du sätta riktiga grafikkort i så de har inte samma problem. En annan prisklass då också förvisso ;)

6970M som sitter i den dyraste imacen motsvarar ett vanligt 6850 ungefär. Det räcker till att spela hyfsat i high settings om man stänger av lite effekter.

Ajdå jag läste inte så noga såg jag. Du kan inte uppdatera grafikkort på imacar. De är integrerade på moderkortet.

Aha, ajdå. Jag har läst runt lite och jag tänkte iallafall uppgradera mitt RAM, dessa hade väl funkat? Länken går till webhallen.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...