Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt film går inte att se på Apple TV


Ion

Rekommendera Poster

Hej

jag köpte en film på svenska itunes och den funkar att se på datorn och på ipaden efter att jag fört över den. Men om jag ska kolla på apple tv 2 så får jag felmeddelande att "Auktorisering krävs".

Att man ska gå in under menyn Affär i itunes på datorn och "Auktorisera den här datorn", men det har jag ju redan gjort! det står så också i itunes att datorn redan är auktoriserad.

Nån som vet hur man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, provade att köpa en film och hyra en från datorn, den hyrda går inte alls att se varken på datorn eller Atv 2 men den köpta går att se på datorn och om jag klickar på Airplay- ikonen i spelarföntret så dyker den upp även i Atv: n men jag får samma felmeddelande som du om jag försöker att starta den direkt från Atv:n. Att hyra film från Atv går dock bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

jag köpte en film på svenska itunes och den funkar att se på datorn och på ipaden efter att jag fört över den. Men om jag ska kolla på apple tv 2 så får jag felmeddelande att "Auktorisering krävs".

Att man ska gå in under menyn Affär i itunes på datorn och "Auktorisera den här datorn", men det har jag ju redan gjort! det står så också i itunes att datorn redan är auktoriserad.

Nån som vet hur man ska göra?

 

Hyrde en film igår kväll (igen) vi Apple Tv och fick också upp att det var tvunget att aukt. Knappade då in säkerhetskoden (3kontroll siffror på mitt VISA som är anslutet till iTunes) och sedan var jag tvungen att logga in igen men det fungerade kanon.

Fick genast ett mail från Apple om att en ny dator använt mitt iTuens konto, vilket inte alls var konstigt. Kontentan är dock att en ny aukt. krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det meddelandet har jag också fått upp samt ett mail som du säger, men problemet är att det inte går att starta köpfilmer via hemmadelning från Atv:n utan man får starta den på datorn och sedan välja att se den på Atv via airplay, ett mindre problem dock och tjänsten är väl inte officiellt lanserad ännu så det kanske fixas till senare och då kanske vi också får svenska undertexter. (tisdag?)

Har även testat detta utan att få det att fungera: Apple Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterat: Testade nu på morgonen och plötsligt så går det utmärkt att starta köpfilm direkt från Atv:n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...